  • Data: 2019-04-04 13:06:06
    Temat: Re: Pomiar natężenia prądu - uszkodzony multimetr
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-04 o 11:07, viktorius pisze:
    > Na studiach inaczej, wszystko z 230V. Ale tu zakłada się (ślisko) że
    > skoro pełnoletni i po krótkim BHP to, będą odpowiedzialni.

    Na studiach.
    Kolega miał zrobić sterowanie grupowe tyrystorem i chciał coś obejrzeć
    oscyloskopem. Huknęło - jedną fazę wcięło. Prowadzący kazał mu się
    zastanowić co źle zrobił. Po zastanowieniu, przełączył się na czynną
    fazę i zrobił chyba ten sam błąd. Tym razem skuteczniej. Siedziałem obok
    (miałem inny projekt). Gdy odskoczył przerażony na jego blacie leżało
    kilka palących się kawałków miedzi z płytki drukowanej, a cała płytka z
    jego układem była pokryta czarną sadzą (wypalone ślady na blacie zostały
    dla potomnych). Tym razem wysiadło zasilanie całego piętra.
    P.G.