  • 11. Data: 2022-10-14 21:54:58
    Temat: Re: Porownanie brzmienia
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.10.2022 o 12:05, PD pisze:
    [...]
> [...]
    > wnikałem jakieś 5-6 lat temu w kontekście pianin cyfrowych. Wszystko
    > jest ładnie i pięknie, dopóki nie dojdziemy do kwestii symulacji
    > działania pedału, który podnosi tłumiki. Jeszcze nie spotkałem się z
    > takim rozwiązaniem, które potrafiło by dać chociaż namiastkę tego
    > charakterystycznego "szumu", gdy aktualnie grany dźwięk wzbudza
    > delikatnie akurat nie grane struny (a jest ich z reguły 243 wszystkich,
    > po max 3 na jeden dzwięk) i wszystkie ze sobą odziaływują za
    > pośrednictwem płyty rezonansowej i strojnicy :)

    W niektórych wzmacniaczach czy organach była nawet specjalna blacha o
    oznaczeniu "reverb" , która rezonowała i potrafiła udawać pogłos.
    Została wyparta przez kamery pogłosowe :)

    Odtworzenie brzmienia tej blachy, poniekąd jest możliwe, pomimo, że był
    to straszny efekt :D Jednak próba rezonowania "w tle" nie jest na tyle
    nierealna dla obecnych możliwości bo może być to składowa brzmienia
    uprzednio już wygenerowana i podstawiona w potrzebie jako tło.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2022-10-14 22:47:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > W niektórych wzmacniaczach czy organach była nawet specjalna blacha o
    > oznaczeniu "reverb" , która rezonowała i potrafiła udawać pogłos.
    > Została wyparta przez kamery pogłosowe :)

    https://allegro.pl/oferta/reverb-sprezyna-poglosowa-
    4eb3c1b-fender-12000889274
    Tutaj akurat sprężyna.

  • 13. Data: 2022-10-14 22:53:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Oct 2022 09:20:14 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

    > Bez przesady. Efekty typu Leslie są cyfrowo emulowane od jakichś 40 lat.
    > W formie procesorów sprzętowych oraz pluginów. Oczywiście zawsze będą
    > zastrzeżenia, że to nie to samo co oryginał. Jak z każdą emulacją tego
    > typu zresztą.

    Ja słyszałem różnice.
    Lata temu, nie pamiętam gdzie i w jakich okolicznościach. To było jakieś
    spotkanie warsztatowe z teatru czy coś w tym stylu.
    Pomimo wielu sprzętów emulujących dobrze i bardzo dobrze Leslie, było
    słychać różnicę. Wbrew temu, co gadali ludzie z różnych Yamah i Rolandów
    prezentujących swoje sprzęty - oni "nie widzieli różnicy".
    Zresztą większość ludzi wtedy zgłaszała, że jest spora różnica.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam