  • Data: 2016-12-06 22:54:49
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 21:21:04 -0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
    ositphotos_112604932-Car-plate-of-netherlands-number
    s.jpg

    > tak jak niemiecki FE-Schrift
    > <https://pl.wikipedia.org/wiki/FE-Schrift>
    > który oprócz czytelności ma utrudnić szybką zmianę przez domalowanie
    > czarnego czy białego kawałka. Bo nie da się zrobić łatwo O z 0 czy 1 z I

    Tak Sebastian reklamował i reklamował tych Holendrów, że już sobie cuda
    wyobrażałem.
    A tak naprawdę to te holenderskie słabsze od naszych (choćby wzmiankowane
    już O i 0 gdzie jeden piksel nie w tą stronę i będzie problem, nie mówiąc o
    możliwościach przerobienia w każdą stronę).
    Za to niemieckie tak na oko wyglądają najlepiej.

    Tak jeszcze w ramach dorzucenia jednej sprawy (bo sobie znowu dopytałem i
    teraz to już w ogóle mądry jestem) - to w Polsce nie ma* problemu z
    odróżnianiem podobnych znaków na tablicy rejestracyjnej, bo podobne znaki
    (O/0, D/0, I/1, Z/2, B/8) nigdy nie występują w tych samych miejscach
    tablicy.
    Co ciekawe na ulicach się to zdarza i w ten prosty sposób można wykryć
    tablice fałszywe.

    * - za wyjątkiem tablic indywidualnych które _teoretycznie_ powinny być
    zawsze słowami, natomiast urzędnicy którzy powinni tego pilnować znają
    słowa takie jak O000O czy I1I1I