    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Date: Wed, 22 Mar 2017 15:40:49 +0000 (UTC)
    <58d24dd7$0$641$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik napisa? w wiadomo?ci grup

    > Zeby nie powiedzec, ze praktycznie kazda operacja bankowa ma date ...

    > Nie musza byc duze - jeden z pierwszych problemow w praktyce, klient
    > dostaje nowa karte do bankomatu, wazna do 00/01, bankomat sprawdza -
    > rok mamy 98, karta dawno niewazna.

    "okienkowanie" polega na tym ze roku 98 porownanie 98 z 00/01 mowi
    ze 00/01 jest po 98, czyli karta wazna. W 2049 roku karta z data
    wydania 98 to bylaby przyszlosc a rok 00 przeszlosc, czyli jeszcze
    nie wydana karta ktora dawno stracila waznosc (przy tak
    duzych roznicach to raczej wypadalby powiekszyc pola). Oczywiscie
    trzeba zmienic funkcje porownujace daty -- ponoc z tym bylo mniej
    klopotu niz z powiekszaniem pol.

    > W roznych urzadzeniach tez roznie bywalo - data wyszla 01.01.00, albo
    > 01.01.100, albo 01.01.10, albo blad programu, bo to .100 nie
    > miescilo sie w zareserwowanym miejscu, albo urzadzenie w ogole nie
    > dziala, bo taki blad przy starcie ...

    Kilka BIOS-ow musialem updatowac, bo ze starym BIOS-em komputer
    sie wieszal po zawinieciu daty...

    --
    Waldek Hebisch