  • Data: 2017-03-17 10:41:24
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-17 o 08:21, Luke pisze:

    > I jeśli dołożymy do tego żenujący poziom programów nauczania (w zasadzie
    > to, co obecnie dzieci mają w szkole podstawowej, w starych dobrych
    > czasach nauczył je średnio inteligentny rodzic na spacerze), mamy to, co
    > mamy.

    Żona zatrudniła się od września w szkole. Już po 2 tygodniach mówiłem
    jej, że ma stamtąd jak najszybciej uciekać, ale dotrwała do końca semestru.
    Wyobraźcie sobie hospitację po której pani dyrektor (też nowa od
    września - moim zdaniem dobra zmiana) ma takie zastrzeżenia:
    - używa pani za trudnych słów, których dzieci nie rozumieją,
    - lekcja powinna być ciekawsza - np. posadzić ich w grupach na pufach i
    grupa, która pierwsza rozwiąże zadanie niech napisze wynik na kartce,
    zrobi samolocik i rzuci do drugiej grupy.

    Najciekawsze zostawiłem na koniec:
    Szkoła: liceum.
    Klasa: I z rozszerzoną matematyką.
    Temat lekcji: funkcja liniowa.
    Te za trudne słowa: wykres i funkcja.

    Po hospitacji powstaje dokument zawierający między innymi uwagi. Nie
    udało się jego kopii wydębić, nawet po pisemnym wniosku - daliśmy sobie
    spokój.

    Mam wrażenie że w takim kierunku zmierza polska szkoła.
    P.G.