  • Data: 2015-03-22 15:37:14
    Temat: Re: Poszukuję wykonawcy projektu urządzenia
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam pojęcia, jakie biznesy prowadzisz, ale ja co chwilę spotykam
    > się z określeniem ceny docelowej (targetu) przez klienta. Oszczędza to
    > mnóstwo czasu na jałowe, wzajemne obmacywanie się kontrahentów.

    Budowa maszyn, czasami drobne zlecenia w dziedzinie
    mechaniki/elektroniki. Branże przeróżne, od automotiv, po przetwórstwo
    czego popadnie, a na farmacji kończąc. Nie spotkałem się, żeby
    ktokolwiek wystąpił z zapytaniem ofertowym i podał cenę.
    Cenę słyszę jak przychodzi kumpel i pyta "czy za tyle się da to co
    potrzebuje zrobić". Czasami bardzo (ale to bardzo) zaprzyjaźniona firma,
    która nie jest pewna projektu i jego opłacalności mówi, że do "takiej
    kwoty" jest sens działać i pyta czy się zmieszczę - ale to przecież nie
    jest przetarg.

    Dla mnie takie nagabywanie o pieniądze jest flustrujące.
    Pamiętam, kiedyś szukałem dla zaprzyjaźnionej firmy elektronika.
    Wszystko było podane, łączenie z kasą - oczywiście nic z tego
    sumarycznie nie wyszło.
    Całkiem niedawno szukałem podwykonawcy na grupie - jak Artur teraz.
    Dyskusje były tak samo kretyńskie, gdyż nie określiłem budżetu na
    grupie. A tu proszę, projekt zrealizowany i chyba wszyscy zadowoleni.

    Czy naprawdę taki kłopot jest dopytać o szczegóły i złożyć ofertę? Jak
    komuś się nie chce tak prostej rzeczy zrobić, to jakie są szanse, że
    weźmie zlecenie i zrobi je porządnie?

    Miłego, Romanie.
    Irek.N.