  • Data: 2019-06-27 02:53:18
    Temat: Re: Potrzebny Android do 700zł
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-06-26, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > No właśnie niewiele da się z nimi robić. Całe szczęście można z
    > terminala posługiwać się nim jak zwykłym Linuxem - choć i tam niewiele

    E, no bez przesady. To jest w pełni wypasiony os typu Unix. Kupa softu
    Linuksowego/Bsd jest na to portowana. Jest kilka wypasionych systemów
    zarządzania portowanymi pakietami pochodzącymu spoza Apple. Ale to nie
    jest Linuks (inne lokalizacje niektórych plików, czasami inna filozofia
    lub skłądnia) trzeba się w to trochę wgryźć. Taki sztandarowy przykład:
    NTFS jest z poziomu pulpitu ro, ale nie ma najmniejszego problemu z rw
    na poziomie CLI. Schody zaczynają się w okolicach grzebania przy
    procedurach bootowania systemu, ale też ludzie sobie radzą.

    > się zdziała. Nawet pedriva nie ma w co włożyć. Aby móc popracować w

    Kiedyś były normalne gniazda usb i SD w odpowiednich modelach. Z drugiej
    strony to chyba jest taka filozofia: maki i skojarzone urządzenia "się
    widzą", dla naprawdę duzych plików usbc/tb jest odpowiedni, reszta może
    iść bezprzewodowo.

    > sposób bardziej złożony niż publikacja fotek na fejsie, trzeba
    > instalować wirtualną maszynę i posadzić coś lepszego na niej - o ile się

    Komercjalnego softu na maki jest zdecydowanie więcej niż np. na Linuxa.
    Oczywiście trzeba go kupić. Ale jak używasz maka jako komputer
    podstawowy to zwykle wystarczy zestaw podstawowy. Czego nie ma w sumie
    na maka dla przeciętnego uzytkownika co jest dostępne pod windows lub
    pod Linuksa? A z pół/profesjonalnych? Kojarze, że nie ma gównianego
    Vegas. Adobe chyba jest wszystko? Z ciekawości pytam.

    > da. Pełen podziwu jestem dla Photoshopa - to jedyna aplikacja, która na
    > makówce nie jest okrojona / zniekształcona / sparodiowana.

    No bo te wszystkie makipro to chyba standardowy sprzet dla wielu DTP i
    okolic.

    > Czyli jeśli nie masz odniesienia, to i Korea Płn. jest oazą wolności?
    > Tak to działa? :-)

    Też, choć nie tylko. W dużej mierze MZ kwestia przyzwyczajeń i (nie)chcenia.
    Tak trochę po lini ms-windows vs Linux.

    --
    Marcin