  • Data: 2012-11-23 13:39:02
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    > jest duzo ciekawych problemow numeryczno/algorytmicznych, od rownan
    > rozniczkowych czastkowych, poprzez symulacje Monte Carlo do machine learning,
    > sieci neuronowych, szybkiego przesiewania terabajtow danych, estymacji
    statystycznej itd.

    Wiem wiem, tyle tylko ze w "robotkach inzynierskich" takie rownania rozniczkowe
    czastkowe to masz wlasciwie _na starcie_ bo ciezko bez ich znajomosci/orientacji
    (nie mowie, ze dzis cokolwiek jeszcze pamietam:) siasc na powaznie do jakiegos FEMa.
    Zreszta w innych inzynierskich dziedzinach jest podobnie.

    PS: Ale wiem rowniez, ze zdawaloby sie glupie obliczenie kapitalu/odsetek
    (ale przy zmieniajacej sie stopie kapitallizacji i jej okresie) nie jest tez
    takie trywialne typu "podstaw do prostego wzroru gdzie tylko mnozenie
    i dzielenie". Oczywiscie numeryka toto nie jest ale..

    AK