  • 1. Data: 2012-11-20 13:03:01
    Temat: Potyczki
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Wystartował niedawno wspominany konkursik z pogranicza
    programowania i matematyki.

    http://potyczki.mimuw.edu.pl/

    Na razie są zadania typu 'punkty za darmo',
    ale się rozkręci.

    pzdr
    bartekltg

  • 2. Data: 2012-11-20 13:20:30
    Temat: Re: Potyczki
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 13:03:02 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > Wystartował niedawno wspominany konkursik z pogranicza
    >
    > programowania i matematyki.
    >

    > http://potyczki.mimuw.edu.pl/
    >

    > Na razie są zadania typu 'punkty za darmo',
    >
    > ale się rozkręci.

    nie moje pole zainteresowan, nie mam sily uczyc sie wszystkiego na raz, bardziej
    kwalifikowal bym sie na potyczki w kategorii
    najlepsza gierka do 64 kb size - ale to tez
    nie tak latwo :O

  • 3. Data: 2012-11-20 18:23:44
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Na razie są zadania typu 'punkty za darmo',

    Znowu zadanie, które nie jest "z informatyki" - tzn. aby je rozwiązać
    wystarczy umieć dzielić modulo (oraz ewentualnie sprawdzić "czy stoliczek
    nie jest mniejszy niż jeden taborecik" itp.)

    Zażartowałbym "że nie wiem dlaczego" takie zadania - zakamuflowane zadania z
    matematyki, fizyki, rysunku technicznego a nawet języka polskiego itd. - w
    każdym takim konkursie są dawane w nadmiarze.

    Aby nie być posądzanym o niekonstruktywną krytykę zapodam przykład (ktoś
    chciał informatycznych wyzwań, żeby coś ciekawego było itd.) - to takie
    zadanko:

    "Dany jest plik długości 2 gigabajtów (tj. 2*1024*1024*1024). Wśród
    wszystkich możliwych podciągów 16-bajtowych (których jest 2**31 - 2^4 + 1,
    bo wybieramy kolejne bajty) znaleźć taki, który najczęściej występuje w tym
    pliku. Uwaga: dane w pliku /mogą/ być zupełnie przypadkowe, może też cały
    plik być wypełniony zerami itd. itp. - wszystkie złośliwe przypadki
    dozwolone - tzn. nie wolno zgadywać, trzeba sprawdzić. Premiowane będą
    rozwiązania szybkie i oszczędzające pamięć (zakładamy że mamy tylko 512 MB
    RAM do dyspozycji)."

  • 4. Data: 2012-11-20 19:27:18
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-20, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Znowu zadanie, które nie jest "z informatyki" - tzn. aby je rozwiązać
    > wystarczy umieć dzielić modulo (oraz ewentualnie sprawdzić "czy stoliczek
    > nie jest mniejszy niż jeden taborecik" itp.)

    Abstrahując od tego, że Twoje rozumienie słowa "informatyka" jest
    trochę węższe niż to powszechnie przyjęte, to mam dla Ciebie mały
    hint:
    Potyczki ALGORYTMICZNE
    vs
    Potyczki INFORMATYCZNE

    Widzisz subtelną różnicę?

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-11-20 19:57:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-20 19:27, PK pisze:

    > Abstrahując od tego, że Twoje rozumienie słowa "informatyka" jest
    > trochę węższe niż to powszechnie przyjęte, to mam dla Ciebie mały
> [...]

    Trochę racji ma. Przegięli z łatwością zadanek na początek.
    Spokojnie, nadrobią:)

    A, były dyskusje, czy takie programowanie ma sens, czy nie
    uczy złych nawyków (te koszmarki w niektórych kodach,
    makro REP, brr).
    Ale dzięki niedawnej tu dyskusji znalazłem podbudowę
    ideologiczną. To takie wprawki do test-driven_development,
    a przynajmniej do 2 pierwszych kroków;)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2012-11-20 22:40:01
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-20, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    > Trochę racji ma. Przegięli z łatwością zadanek na początek.
    > Spokojnie, nadrobią:)

    Ależ ja nie piszę nic o poziomie zadań (nawet nie mam czasu na nie
    spojrzeć).

    > Ale dzięki niedawnej tu dyskusji znalazłem podbudowę
    > ideologiczną. To takie wprawki do test-driven_development,
    > a przynajmniej do 2 pierwszych kroków;)

    Wykładowcy na MIM w ogóle nie ukrywają faktu, że nie kształcą stricte
    klepaczy kodu.
    Jedno z pierwszych zdań wykładowcy, który tradycyjnie wita nowych
    studentów na wykładzie "Wstęp do programowania" brzmiało mniej więcej
    tak: "Po tym wydziale nie będziecie dobrymi koderami - najlepsi koderzy
    jakich znam skończyli fizykę po drugiej stronie ulicy."

    Nie ukrywają też (są wręcz dumni), że stosunkowo mała część absolwentów
    ląduje na stanowiskach programistów. Oraz że uczą niedzisiejszych
    języków (to się chyba zmienia) i nieefektywnego pisania kodu (to się nie
    zmienia). Potyczki algorytmiczne nigdy nie były, nie są i raczej nie
    będą przeznaczone dla zawodowych programistów :). W ogóle nie rozumiem
    Waszego niezrozumienia :).

    Uszanujcie to, że są ludzie, których cieszą tego typu zadanka :). Jakby
    nie patrzeć: to ich konkurs i mogą z nim robić co chcą :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-11-20 22:55:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-20 22:40, PK pisze:

    > Wykładowcy na MIM w ogóle nie ukrywają faktu, że nie kształcą stricte
    > klepaczy kodu.

    To akurat dobrze.

> [...]
    > tak: "Po tym wydziale nie będziecie dobrymi koderami - najlepsi koderzy
    > jakich znam skończyli fizykę po drugiej stronie ulicy."

    Dziwne to. Studiowałem po obu stronach ulicy Pastera
    i z taką pinią po żadnej ze stron się nie spotkałem.

> [...]
    > ląduje na stanowiskach programistów. Oraz że uczą niedzisiejszych
    > języków (to się chyba zmienia) i nieefektywnego pisania kodu (to się nie

    A tu przesadzasz, albo zmyślasz.
    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2012-11-20 23:26:32
    Od: e...@g...com

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 16:40:09 UTC-5 użytkownik PK napisał:

    > Wykładowcy na MIM w ogóle nie ukrywają faktu, że nie kształcą stricte
    > klepaczy kodu.

    Dla mnie twierdzenie, ze ucza programistow nie "stricte pisania kodu"
    sa zawsze lekko tracace dziwna kokieteria.

> [...]
    > tak: "Po tym wydziale nie będziecie dobrymi koderami - najlepsi koderzy
    > jakich znam skończyli fizykę po drugiej stronie ulicy."

    To juz jest strzelaniem sobie w stope, o ile po "drugiej stronie ulicy"
    nie ma czegos mocno specyficznego.

> [...]
    > zmienia). Potyczki algorytmiczne nigdy nie były, nie są i raczej nie
    > będą przeznaczone dla zawodowych programistów :). W ogóle nie rozumiem

    Sa szkoly znane z tego, ze ucza na niesamowitym poziomie studentow
    stosujac wlasnie nietypowe metody pisania kodu, stare jezyki itd.

    Ale ta mimikra jest bezcelowa: porzadna nauka nie bierze sie z
    uzywania niemodnych jezykow, tylko z czego innego. Nie ma najmniejszego
    sensu byc dumnym ze zlych rzeczy, bo niektorym lepszym w te klocki
    te zle rzeczy uchodza. To nie jest tak, ze prom przeplywa rzeke
    bokiem to ja bede plynal kraulem boczkiem, oni przeplyneli to ja tez.

    > Uszanujcie to, że są ludzie, których cieszą tego typu zadanka :). Jakby
    > nie patrzeć: to ich konkurs i mogą z nim robić co chcą :).

    Ja sam musialbym przelamac wiele barier, zeby robic te zadanka, ale
    konkursy ogolnie sa pozytywne i popieram pomysl, tu sie zgodze.

    --
    Edek

  • 9. Data: 2012-11-20 23:45:53
    Od: e...@g...com

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 13:28:02 UTC-5 użytkownik PK napisał:

    > Abstrahując od tego, że Twoje rozumienie słowa "informatyka" jest
    > trochę węższe niż to powszechnie przyjęte, to mam dla Ciebie mały
> [...]

    Czesc ludzi ma pewne uprzedzenia do slowa "informatyk", pewnie z tego powodu,
    ze kojarzy sie ze stanowiskiem w naszych publicznych urzedach (ePUAP
    bylby dobrym przykladem), ktore opiera sie na wymianie tonera w drukarce.

    W ramach przelamywania stereotypow oczywiscie, ja o sobie mowie
    Informatyk. W odroznieniu od Klepacz, Koder, Konwerter UMLa Na Jezyk
    Maszynowy, Implementator Specyfikacji, i innych takich, chce sie
    czyms wyrozniac ;), taka mam potrzebe.

    Co do samych konkursow, mam podobne wrazenie jak Slawek po obejrzeniu
    jakiegos linka do historycznych zadan, link byl na grupie,
    one sa trudne w podobny sposob do zadan z olimpiad, przede wszystkim
    mi podchodza pod "trudne przez usilne zagmatwanie". Powiedzmy
    tak: mnie nie prowokuja do myslenia.

    --
    Edek

  • 10. Data: 2012-11-21 08:20:04
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 22:40:09 UTC+1 użytkownik PK napisał:

> [...]
    >
    > ląduje na stanowiskach programistów. Oraz że uczą niedzisiejszych
    >
    > języków (to się chyba zmienia) i nieefektywnego pisania kodu (to się nie

    w jakim sensie 'nieefektywnego pisani kodu'?