    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Potyczki
    Date: Sun, 2 Dec 2012 00:30:13 +0000 (UTC)
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@j...net>
    <4...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <2...@g...com>

    On 2012-12-01, e...@g...com <e...@g...com> wrote:

    > To powyzsze zdanie jest obrazliwe, na dodatek dziwnie brzmi.
    >
    > Humanisci nie sa zbedni.

    Nie są. Ale obecnie mamy zbyt dużo humanistów, a za mało rąk do
    konkretnej pracy.

> [...]
    > uciac, ale tak przypuszczam). W Europie, u szefa, mozesz to pytanie
    > uslyszec na dzien dobry, nawet jezeli niekoniecznie zna kulture wschodu.
    >
    > W Niemczech zdarzylo mi sie widziec tablice, na ktorej bylo mnostwo
    > polaczonych koleczek "ja" otoczonych jednym kolem "my". Inaczej mowiac,
    > ktos u nich robil powiedzmy szkolenie, na ktorym tego typu wartosci
    > sa propagowane, w ramach etyki zawodowej chociazby. Znowu, nie przypuszczam,
    > zeby prowadzil to szkolenie fizyk (ale reki sobie nie dam uciac).
    >
    > Bez HRu, zarzadzania, i kultury nie ma dobrej firmy i nie bedzie. A to

    Jeden w tym problem. Szkolenia służą (u nas) budowaniu u tych
    szeregowych pracowników lojalności i oddania firmie. Niestety firma już
    nie jest lojalna wobec tych szeregowych pracowników. Coś zgrzyta.

    Ja, pracownik, mam chcieć usprawniać pracę firmy, która najpierw dla
    swojej wygody skróciła okres rozliczania godzin pracy z trzech miesięcy
    do jednego, potem chciała przesunąć dzień wypłat na termin o tydzień
    późniejszy, jeszcze później zlikwidowała w ogóle możliwość odrabiania
    godzin z danego dnia w innym terminie (trzeba przebijać się przez cały
    proces zlecania nadgodzin; znowu sprawa wygody firmy), a na koniec
    przeprowadza mnie z niedużych pokojów do open space? Gdzie tu jest
    lojalność wobec pracownika?

    > Maja mase pracy do zrobienia w spoleczenstwie
    > po pgrach, komunie, po 20 latach wilekich i gwaltownych zmian spolecznych.
    > Jezeli patrzec na to przez pryzmat "jestes filologiem, pracy dla ciebie
    > nie ma" to jest to bardzo ale to bardzo krotkowzroczne spojrzenie,
    > ktore mi sie jedynie kojarzy z zastawianiem rzeczy w komisie,
    > zeby miec na wodke.

    Ale to trzeba filologów z wizją, a nie takie byle co, co wychodzi po
    naszych uczelniach, które nie widzi błędu stylistycznego w wyrażeniu
    "lekki szok".

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot