    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Potyczki
    Date: Sun, 2 Dec 2012 00:40:11 +0000 (UTC)
    <ewd1i0qnibgg$.1bv0v9us5813v$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <6...@g...com>

    On 2012-12-01, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    > To czego u nas jeszcze ludzie nie zalapali tak w wiekszosci, to fakt,
    > ze humanisci sa bardzo potrzebni biznesowi. Nie zlapali chyba tego
    > jeszcze ani sami humanisci, ani spora czesc biznesu.

    Nie do końca. Humanistów, którzy są biznesowi potrzebni, nie ma aż tak
    znowu dużo. Większość dostępnych humanistów to papka, która nie miała
    pomysłu, co robić w życiu, więc poszła na niewymagające studia. Obecnie
    synonimem słowa "humanista" jest określenie "głupol bez konkretnych
    umiejętności".

    > Pierwsza misja, ktora Edziowi [*] ulatwilaby zycie, dla humanistow: pomozcie
    > niektorym programistycznym teamom sie zorganizowac. Serio,
    > od HRu, poprzez doradzanie, az do zarzadzania.

    HR chyba jest załatwiany przez dział HR, a nie programistów, ale ja się
    mogę nie znać, jestem ledwie szeregowym technicznym.

    W czym ten humanista miałby doradzać zespołowi technicznych?

    Jak humanista miałby zarządzać? Mnie się zawsze wydawało, że zarządzać
    zespołem powinna osoba, która sama się kiedyś zajmowała czymś podobnym,
    co robi zespół (głównie dlatego, że taka osoba rozumie, co właściwie
    robi zespół). Ale mogę się nie znać, bo jestem szeregowym technicznym.

    > Moze wtedy przestana
    > krazyc teksty o "pindach przyjmujacych CV" i inne chore sytuacje. Ok,
    > teksty nie przestana krazyc, ale nie beda az tak bolesnie prawdziwe.

    Ale one krążą, bo "pinda przyjmująca CV" to ktoś, kto prowadzi
    rekrutację w branży, na której się zupełnie nie zna (przy czym nie
    chodzi o techniczne kompetencje w branży, tylko ogólne obycie
    z problematyką).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot