  • 11. Data: 2016-06-09 11:31:47
    Temat: Re: Power on/off ... niezła ściema ;)
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-06-09 o 10:35, J.F. pisze:

    > A te gniazda radiowe ile biora ?
    > 3W wylaczone, 3.5W wlaczone ? :-)

    Sprawdzę z ciekawości ;)
    - ale zapewne znacznie mniej niż listwa
    z podłączonym kompletem sprzętu w trybie standby + zasilacze

    Pozdro

  • 12. Data: 2016-06-09 12:07:26
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > A te gniazda radiowe ile biora ?
    > 3W wylaczone, 3.5W wlaczone ? :-)

    Poniżej 2 Wat to już jest wyzwanie.
    Przecież taki filtr sieciowy co ma 100n wpięte za dławikiem
    do sieci pobiera 1,6W.
    http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fusion_images/e
    lektronika/filtrys3.gif

    Jak więc producentom udało się zrobić zasilacz do pc
    pobierający 300mW w trybie czuwania?

  • 13. Data: 2016-06-09 12:09:35
    Od: b...@g...com

    > Poniżej 2 Wat to już jest wyzwanie.
    > Przecież taki filtr sieciowy co ma 100n wpięte za dławikiem
    > do sieci pobiera 1,6W.

    Pomyłka, liczyłem tylko 1x100nF.

  • 14. Data: 2016-06-09 12:23:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bronek napisał w wiadomości

    >Pomyłka, liczyłem tylko 1x100nF.

    Moc bierna policzyles.
    Rzeczywistej to chyba praktycznie nie bierze ...

    J.

  • 15. Data: 2016-06-09 13:01:13
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Moc bierna policzyles.
    > Rzeczywistej to chyba praktycznie nie bierze ...

    Szczerze mówiąc, nie wiem jak działa licznik, biorę na
    chłopski rozum, po części zakładam mój błąd, ale twoim
    założeniom nie wierzę, a co jeśli wepnę kondensator
    1uF za dławikiem skompensowanym, a co jeśli wepnę 4700uF?

    Nie wiem co to moc czynna, bierna, musiałbym zerknąć do wiki.
    Ale w perpetuma mobilnego jakoś nie wierzę.

    str. 2
    tabela z kondensatorami
    http://elportal.pl/pdf/k04/57_13.pdf
    I czym różni się ten 100n w tym zasilaczu od
    100nF bezpośrednio wpiętym do sieci za dławikiem skompensowanym?
    Nie mam miernika mocy, chętnie bym zmierzył taki filtr.

    Impedancja 100n dla 50Hz i 230V AC to ok. 32k i jakoś nie wierzę
    że licznik nic nie nabije, mogę się mylić:)

  • 16. Data: 2016-06-09 13:15:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 13:01:14 UTC+2 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > Impedancja 100n dla 50Hz i 230V AC to ok. 32k i jakoś nie wierzę
    > że licznik nic nie nabije, mogę się mylić:)

    To żadne perpetuum mobile, tylko fakt, że licznik mierzy moc czynną,
    bo w domu większość obciążeń to rezystancje. Jakbyś miał jakąś
    szwalnię, to by Ci dorzucili licznik kilowarogodzin (mocy biernej) i
    kazali dopłacać, jak cosinus fi do bani.

    Kup sobie za parę złotych kondensator rozruchowy do silnika,
    wsadź w gniazdko i zobacz, czy będziesz miał jakiś obserwowalny
    pobór na liczniku.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 17. Data: 2016-06-09 13:28:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    użytkownik J.F. napisał:

    >Szczerze mówiąc, nie wiem jak działa licznik, biorę na

    stare moc bierna ignoruja. Nowe zliczaja ... ale osobno.
    Dalej to patrz umowa i cennik.

    >chłopski rozum, po części zakładam mój błąd, ale twoim
    >założeniom nie wierzę, a co jeśli wepnę kondensator
    >1uF za dławikiem skompensowanym,

    To samo ... ale sprawdzic czestoliwosc rezonansowa.

    > a co jeśli wepnę 4700uF?

    A to juz zalezy jaki to kondensator.

    >Nie wiem co to moc czynna, bierna, musiałbym zerknąć do wiki.

    To widac.

    >Ale w perpetuma mobilnego jakoś nie wierzę.

    To nie ma nic wspolnego z p.m.

    >http://elportal.pl/pdf/k04/57_13.pdf
    >I czym różni się ten 100n w tym zasilaczu od
    >100nF bezpośrednio wpiętym do sieci za dławikiem skompensowanym?

    Niczym ... ale wiesz, czemu uzyto kondensatora a nie opornika ?

    >Nie mam miernika mocy, chętnie bym zmierzył taki filtr.
    >Impedancja 100n dla 50Hz i 230V AC to ok. 32k i jakoś nie wierzę
    >że licznik nic nie nabije, mogę się mylić:)

    Kup sobie 100 takich 1uF, polacz rownolegle, podlacz do gniazdka i
    patrz na licznik. :-)

    P.S. http://www.korporacjasystem.pl/dobor.html

    J.

  • 18. Data: 2016-06-09 13:30:15
    Od: b...@g...com

    użytkownik k...@g...com napisał:

    > Kup sobie za parę złotych kondensator rozruchowy do silnika,
    > wsadź w gniazdko i zobacz, czy będziesz miał jakiś obserwowalny
    > pobór na liczniku.

    OK. czyli jak zrobię sobie taki zasilacz 10W
    na kondensatorze, tak by zaświecić 10W diodę LED, to co wskaże
    licznik? Wskaże mniej? Mam tam jakieś ICki AD do pomiaru
    mocy z sieci, ale nigdy chęci nie było.

  • 19. Data: 2016-06-09 14:28:01
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Kup sobie 100 takich 1uF, polacz rownolegle, podlacz do gniazdka i
    > patrz na licznik. :-)

    Jak bym chciał kupić, to bym kupił i dupy nie truł:)
    Wiem że wątek pojawiał się 500x na grupie i wiem że
    taki szarak jak ja, jak sam nie kupi i nie podłączy,
    to się nie dowie, bo kołomyja ostra jest.

    Jeden pisze tak:
    Licznik liczy moc pozorną, która jak zapewne wiesz (pisałeś, że znasz
    wzory) składa się z mocy biernej i czynnej.

    A drugi tak:
    Nie wazne jak duzo ustawisz na autotrasformatorach, jezeli
    przesuniecie miedzy pradem i napieciem jest 90 albo -90 stopni,
    licznik sie NIE kreci, podobnie dolacznony watomierz wskazuje 0.
    http://plmiscelektronika.elektroda.pl/plmiscelektr/0
    6_2003_2/06_2003_2189.htm

    Zgodnie z powiedzeniem gdzie 2 polaków tam 3 zdania,
    brakuje 3 zdania. Ale nic to, dam radę, sobie kupię i
    sobie zmierzę:)

  • 20. Data: 2016-06-09 15:16:43
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > stare moc bierna ignoruja. Nowe zliczaja ... ale osobno.
    > Dalej to patrz umowa i cennik.

    Załapałem o co biega. Stary licznik mnoży IxV na dwóch cewkach,
    nowe te pierwsze robiły to samo, ale jedne jaki i drugie dawały
    błąd kiedy sinus był w zerze, prąd płynął, a wynik był liczony
    jako mnożenie przez 0. W takim razie by "zaoszczędzić" prąd,
    trza dążyć do tego mnożenia przez 0. Hm, przesuwnik fazowy
    o 90stopni.