  • Data: 2018-05-11 13:08:01
    Temat: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-11 o 00:29, HF5BS pisze:

    > Strasznie sztuczna jest taka panorama, aż razi. Sytuację ratuje wartość
    > artystyczna i poprawne porozstawianei elementów w tej panoramie.

    Bo te nagrania były do słuchania na zestawach stereo, nie na słuchawkach.

    A jeszcze wcześniej bywały nagrania, gdzie coś bywało albo w obu, albo w
    prawym, albo w lewym kanale (w praktyce niezupełnie, bo gramofon zawsze
    dawał jakiś przesłuch). Szczerze mówiąc, wolę co niektóre od
    współczesnych "produktów" z cyfrowym rozcieńczeniem w namiastce trójwymiaru.

    > Winylowo... branzel dla hipsterów... Winyla często w tym tyle, ile smaku
    > w pieczonym raku.

    Właśnie o tym piszę - przeciętny człowiek myśli, że zachwycił się
    winylem. A on zachwycił się normalnym miksem. Nośnik nic do tego nie ma.

    > Plijz, "podwujnom ślepom psze..."
    > My wcale nie wiemy, czy nagranie, ze sztuczną panoramą, w ogóle,
    > pomiędzy taśmą-matką, a aktualnym odsłuchem, widziało choćby kawałek
    > winyla...

    Bo nie widziało, a "brzmi winylowo", bo jest normalnie zmiksowane.

    > Pewnie wspominałem, że w czasach, gdy zajmowałem się masowo P2P, oraz
    > "rypaniem" nagrań z CD, spostrzegłem niepokojące mnie zjawisko - im
    > chujowiej nagrany utwór, tym większe przeświadczenie, ze zgranie go 320
    > kbps insane, cudownie poprawi jakość. tymczasem poprawnie (podkreślam,
    > POPRAWNIE) wykonane zgranie do MP3, co już nie jest takie błahe, zagra
    > lepiej w dobrym 96 kbps, zwłaszcza MP3pro, niż chuj^H^Hałowe 320... Ja
    > przykładam się do zadania i przeważnie zgrywam w 128, czaaasem, z
    > rzadka, 160, ale w najszczegółowszym, zarazem najwolniejszym trybie. Jak

    Napisz o tym artykuł i linkuj, bo Twoje wywody o insane czytałem
    kilkanaście razy i warto to napisać raz, a dobrze. Aha, uwzględnij też
    to, że LAME się zmienia i pewne Twoje spostrzeżenia mogły się
    przedawnić. Moje rewidowałem kilka razy, a pierwsze próby robiłem 15 lat
    temu.

    L.