    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
    <55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <55e1d958$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <55e1e8b8$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms21v2$m6k$1@node1.news.atman.pl>
    <55ed5eae$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <msjpca$rul$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <msprd3$bha$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Wed, 9 Sep 2015 20:31:50 +0200

    re napisało:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski"
    >
    > Ja się po prostu boję używać tego systemu. Bo choć działa o wiele bardziej
    > stabilnie niż kiedyś, to takie rzeczy jak opisana wciąż się zdarzają.
    > System zepsuć łatwo, a naprawa bez zewnętrznej pomocy może być niemożliwa.
    > Księżyc księżycem, ale w wielu przypadkach wiadomo skąd to się bierze.
    > W Windows wciąż tkwi ograniczenie, które nie pozwala mi zakwalifikować
    > tego produktu do grona poważnych systemów -- jeśli jakiś plik jest używany
    > przez proces, to nie można go usunąć ani zrobić z nim właściwoie nic.
> [...]

    A czy to coś co złapało nie może być jednocześnie tym, co służy do ubijania
    (mniej lub bardziej normalnego)? Wyświetlacz procesów Windows (nie pamiętam
    jak on się nazywa) pokazuje tak skromne informacje, że sprawdzenie która
    wyświetlana przezeń pierdoła blokuje, jest niemożliwe. Trzeba zgadywać
    i plonkować procesy na oślep. I dużo łatwiej trafić w coś, co uniemożliwi
    dalszą współpracę, niż w to, co potrzeba.

    Ze wspomnianego wyżej fatalnego ograniczenia zaszytego w Windows wynika
    też przedziwne zachowanie tego systemu widoczne przy aktualizacji byle
    pierdoły. Ponieważ nie da się po prostu wymienić pliku jakiejś bibliteki,
    bo wszystko co żyje, to jej używa, więc trzeba to zrobić na systemie,
    który po restarcie jeszcze na dobre nie ożył. Potrzebny jest specjalny
    program do aktualizacji, który cały proces kopiowania i zastępowania
    przeprowadzi przy okazji zainicjowanego przez siebie restartu systemu.
    Tak, w praktyce często trzeba ubić cały system, który złapał plik i nie
    puszcza -- inaczej się pliku nie skasuje ani nie wymieni.

    Jarek

    --
    Złapał Kozak Tatarzyna,
    a Tatarzyn za łeb trzyma.