  • Data: 2010-02-07 13:35:04
    Temat: Re: Pozwolisz żewtrącę swoje trzy grosze
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek wrote:
    > Można i tak można i tak. Czy ja komuś zabraniam robić termotransferem?

    Nie musiałeś w tym celu cytowac całości. Jednak wywyższanie jednej
    technologi nad drugą z która jak widac masz mizerne doświadczenia nie ma
    sensu. Obie dają identyczne efekty jakościowe dla amatora.

    > mnie to zła metoda. Przez taniość zbyt droga.

    Obserwacje znacznej ilości amatorów na tej grupie tego nie wykazały.

    > Nie stać mnie na to. Jak pakuję na płytkę elementów za sto złotych to stać mnie
    > zapłacić kilka złotych za naświetlarkę.

    Byc może robisz trywialne projekty jeśli nie odczuwasz problemów
    związanych z błędami w projekcie. W przypadku naświetlania - kończy sie
    to katastrofą (finanzowo/czasową). Kiedys liczyłem, ze przy przeciętnym
    projekcie opłaca mi się zrobić cały prototyp w firmie niż bawić się w
    metodę foto - głównie ze względu na czas czekania na klisze, zabawe w
    odpady (prześwietlenia, błedy itd) i meczący proces - dający w efekcie
    pi razy drzwi też tydzień czekania. Niestety nie każda płytka jest
    _prawidłowo_ zaprojektowana od razu. W termo poprawkę masz w 20 minut. W
    foto umawiasz się na nastepny termin w naswietlarni ...

    > Jak pakuję elementów za 3 złote to biorę
    > płytkę uniwersalną. Jak na płytce jest elementów za 5 złotych i potrzebuję sto
    > płytek to idę do firmy robiącej płytki.

    Jak potrzebujesz jedną płytkę TQFP to co robisz? Czekasz 3 dni na
    klisze? Ja mam ją za 20 minut wlacznie z trawieniem. Tu jest wlasnie
    zysk z termostransferu - efekty są już. Efekty są niegorsze niż w foto.
    Efekty za malutkie pieniądze. Argumentacja że to technologia z lat
    50tych jest żałosna i złośliwa.

    Nikt nie broni używać foto, ale kategorycznie twierdzić że coś da się
    uzyskac foto a nie termo wymaga jednak argumentacji merytorycznej,
    dlatego prosze o ta płytkę z dziesięcioma ściezkami między nogami scalaka.

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli - nie polemizuje w foto do której mam
    szacunek i doświadczenie. Polemizuje w Twoimi argumentami przeciwko
    termo które są nieprawdziwe.