    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Date: Sat, 25 Apr 2009 10:53:49 +0200

    Fri, 24 Apr 2009 18:57:14 +0200, Negatyw napisał(a):

    > W nowej pracy (między innymi) będę się zajmował pozycjonowaniem stron.
    > Nie chciałbym w okresie próbnym wyjść na durnia ;)
    >
    > Pytko do praktyków: o co w tym biega i jak się do tego zabrać?
    > Wiem, że można to zlecić profesjonalnym firmom. Można też to robić samemu -
    > choć (podobno) można zaliczyć bana (???).

    Z kontekstu tej i innych w tym wątku wypowiedzi domniemywam, że nie masz
    żadnego pojęcia ani o SEO, ani o samym tworzeniu stron internetowych, tak?

    Spieszę więc z wyjaśnieniem, że SEO to dość specjalistyczna dziedzina,
    owiana nieco w mity i legendy, w praktyce podstawy można rozkminić w kilka
    miesięcy, reszta to już tylko doświadczenie i budowanie zaplecza.

    Żeby jednak efektywnie pozycjonować IMO trzeba mieć też wiedzę z
    webmasterki, której opanowanie też zajmuje trochę czasu.

    Podsumowując więc IMVHO nie masz szans :) Przynajmniej nie teraz.
    Jeśli Was na to stać, poszukajcie firmy która się tym zajmuje, tak żeby
    witrynę zoptymalizować, dobrać odpowiednie - efektywne frazy do
    pozycjonowania, a potem zająć się już właściwą robotą.
    Jeśli zabierzesz się za to sam, na tym etapie Twoja praca będzie po prostu
    nieefektywna, chyba że masz być stażystą który się chce czegoś nauczyć, ale
    wtedy potrzebny jest ktoś kto nad Tobą siądzie i pokaże parę rzeczy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net