    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pradu zabraklo
    Date: Wed, 19 Jun 2019 23:27:23 +0200
    <qe209o$uk0$1$Cav@news.chmurka.net> <qe3jmk$8b6$1@news.mixmin.net>
    <qe4lem$37k$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5d07e403$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qe90r8$3qj$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5d0809b1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qeb5rl$2fe$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d0a0e77$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qedj78$33v$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d0a55cd$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 19-06-2019 o 17:31, J.F. pisze:

    > I bedzie siedzial w ciemnosciach i zimnie ?

    Niby dlaczego?
    Mówiłem ze nie musi dymić, a nie że nie musi jej być.

    > Jesli to, co teraz sieci energetyczne placa Niemcom za (tani) prad,
    > przeznaczyc na dotacje,

    Nie, nie to co TERAZ płacą Niemcom, tylko to co będą musieli zapłacić
    komukolwiek w przyszłości, również za ruski węgiel, dotowanie górnictwa,
    emerytury dla górników niefinansowane przez składki, leczenie chorych po
    spalaniu węgla itd itp.

    I to wszystko tak na kilkadziesiąt lat naprzód policzyć - kwota wyjdzie
    spora.

    to potem jakis inwestor dolozy jeszcze swoje,
    > i za rok czy dwa bedziesz splacal i dotacje panstowe, i zwrot dla tego
    > inwestora.

    Wolę spłacać czysty prąd, niż dwa razy więcej za brudny.

    > Czyli tak z grubsza pare razy wiecej :-)

    Mniej.

    > A masz jakies wyliczenie tych naszych doplat do wegla ?
    > Tylko takie rzetelne, a nie rzekome.

    Takie z ostatnich nastu lat i 50 lat w przód?
    Policz.
    Ale nie warto - toto nie jest warte złamanego grosza, to w CAŁOŚCI kasa
    wrzucana w błoto.
    W przeciwieństwie do nakładów na czysty prąd - to jest inwestycja w
    przyszłości.

    > To jaka kwota dotujemy kopalnie ?
    > Tylko z podaniem zrodla poprosze.

    Dotowanie kopalni to tylko ułamek kosztów.

    > No to nie skonczy sie zaraz, ale za 30 lat.

    Chyba że znajdą następną i oprócz Gopła wysuszą jeszcze dalsze rejony.
    Już by chcieli zarżnąć jak najbrdziej urodzajną część Wielkopolski -
    okolice Pudliszek i tam zrobić nową odkrywkę.
    A zamiast ketchupu z polskich pomidorów będziemy żreć zrobione z węgla.

    > A ktore jeziora konkretnie wyschly ?

    Google ukradli?
    Danych do szukania dostałeś dosyć - jak Cię interesują szczegóły to
    sobie znajdź.