    From: "rageofhonor" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Prawa licencyjne
    Date: Sat, 16 Aug 2014 18:58:34 +0200

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:lsll37$ccb$1@node1.news.atman.pl...
    > Dzisiaj dowiedziałem się o jednej z ukrytych funkcji tunera
    > telewizji kablowej. Wybrałem się na wycieczkę i nastawiłem
    > timer na nagrywanie filmu "Opowieści z Narnii" z TVP1HD, żeby
    > obejrzeć ten film wieczorem. Wróciłem i zastałem tuner
    > w trybie "Play / Pause", a na ekranie napis:
    > "Nagranie zostało anulowane z powodu praw licencyjnych".
    > Czy to normalne? Dwa abonamenty zapłacone, w tym za funkcję
    > PVR tunera - a tu taki komunikat. I to dopiero po fakcie,
    > a nie w chwili nastawiania timera. Bo użyłbym magnetowidu VHS...

    To bardzo ciekawe. Gdyż w takim razie po co kablówka daje nagrywarkę jeśli
    nie można nic nagrać? Nagrywarka powinna była nagrać ten program bo po to
    jest. Jednak nie powinna dać możliwości nagrania pewnych programów na VHS
    czy Nagrywarkę HDD/DVD. Idea nagrywarki operatora kablowego jest taka że
    nagrać na dysk twardy można wszystko jednak nie wszystko można tego nagrać
    na inny nośnik. Mam nagrywarkę z UPC podłaczoną do nagrywarki combo
    HDD/DVD/VHS przez którą wszystko jest podłaćzone Kabel + Sat. I czasami był
    problem z nagraniem kanału cyfrowego lub nagraniem wcześniej nagranego
    programu na nagruwarce UPC. Zabezpeiczenie Macrovision. Gdyby je wyłączyc w
    moim combo mógłbym nagrać wszystko. Prawdopodobnie byś też nie mógł nagrać
    na VHS. Bo tak samo by pisało że zabezpieczenie Macrovision.