  • 1. Data: 2014-08-15 20:55:36
    Temat: Prawa licencyjne
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Dzisiaj dowiedziałem się o jednej z ukrytych funkcji tunera
    telewizji kablowej. Wybrałem się na wycieczkę i nastawiłem
    timer na nagrywanie filmu "Opowieści z Narnii" z TVP1HD, żeby
    obejrzeć ten film wieczorem. Wróciłem i zastałem tuner
    w trybie "Play / Pause", a na ekranie napis:
    "Nagranie zostało anulowane z powodu praw licencyjnych".
    Czy to normalne? Dwa abonamenty zapłacone, w tym za funkcję
    PVR tunera - a tu taki komunikat. I to dopiero po fakcie,
    a nie w chwili nastawiania timera. Bo użyłbym magnetowidu VHS...

    P.

  • 2. Data: 2014-08-16 08:23:09
    Temat: Re: Prawa licencyjne
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-08-15 o 20:55, Piotrne pisze:
> [...]
    > PVR tunera - a tu taki komunikat. I to dopiero po fakcie,
    > a nie w chwili nastawiania timera. Bo użyłbym magnetowidu VHS...

    Która to kablówka ma takich geniuszy programistycznych? :-)

    PS. Sam wdepnąłem w wypożyczony tuner UPC bo mnie skusili ceną ale co ja
    się teraz naklnę... :-)

  • 3. Data: 2014-08-16 09:13:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > "Nagranie zostało anulowane z powodu praw licencyjnych".
    > Czy to normalne?
    W dzisiejszym świecie niestety tak. Ale w dzisiejszym świecie są inne
    rozwiązania, typu ściągnę sobie ten film z internetu.
    JEdnak jeśli chcesz być super hiper poprawny, to zastosuj magnetowid -
    słaba jakość, albo "cyfrowy magnetowid" jakość tego na co pozwolą
    chinch, powiedzmy mpeg2, albo wyświetl obraz TV na ekranie kompa i to
    co jest na ekranie nagraj jako film. jakość zdecydowanie wyższa, ale
    zależna od mocy procesora :)

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-08-16 11:35:51
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-16 08:23, z pisze:

    > Która to kablówka ma takich geniuszy programistycznych? :-)

    Mam to z Multimedii. Ale do tej pory nie zdarzyło się jeszcze,
    żeby dekoder odmówił nagrania.

    Problemem jest też długość takiego nagrania. Program TVP1HD
    kablówka nadaje z szybkością prawie 9 megabitów/s. Z naziemnej
    telewizji jest dwa razy mniej. Strumień nie zmienia się też
    przy filmach SD.

    P.

  • 5. Data: 2014-08-16 11:39:14
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-16 09:13, ToMasz pisze:
    > to zastosuj magnetowid - słaba jakość, albo "cyfrowy magnetowid"
    > jakość tego na co pozwolą chinch, powiedzmy mpeg2, albo
    > wyświetl obraz TV na ekranie kompa i to co jest na ekranie

    Tak, magnetowid jeszcze mam w szafie. Starą nagrywarkę DVD też,
    pewnie zignoruje "bity licencyjne". Z komputerem trudniej,
    bo programy mają nagrywać się według timera.

    Podobno Chińczycy wyprodukowali nagrywarkę z wejściem HDMI,
    która udaje telewizor i HDCP...

    P.

  • 6. Data: 2014-08-16 18:58:34
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PVR tunera - a tu taki komunikat. I to dopiero po fakcie,
    > a nie w chwili nastawiania timera. Bo użyłbym magnetowidu VHS...

    To bardzo ciekawe. Gdyż w takim razie po co kablówka daje nagrywarkę jeśli
    nie można nic nagrać? Nagrywarka powinna była nagrać ten program bo po to
    jest. Jednak nie powinna dać możliwości nagrania pewnych programów na VHS
    czy Nagrywarkę HDD/DVD. Idea nagrywarki operatora kablowego jest taka że
    nagrać na dysk twardy można wszystko jednak nie wszystko można tego nagrać
    na inny nośnik. Mam nagrywarkę z UPC podłaczoną do nagrywarki combo
    HDD/DVD/VHS przez którą wszystko jest podłaćzone Kabel + Sat. I czasami był
    problem z nagraniem kanału cyfrowego lub nagraniem wcześniej nagranego
    programu na nagruwarce UPC. Zabezpeiczenie Macrovision. Gdyby je wyłączyc w
    moim combo mógłbym nagrać wszystko. Prawdopodobnie byś też nie mógł nagrać
    na VHS. Bo tak samo by pisało że zabezpieczenie Macrovision.