  • Data: 2013-10-03 09:19:36
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest tam czas zadziałania hamulców, czas reakcji kierowcy. Można coś
    > powstawiać kombinować z prędkością aż wyjdzie 14 metrów drogi hamowania.

    Są dwa istotne: prędkość początkowa i opóźnienie hamowania wyrażone w metrach na
    sekundę do kwadratu.
    Reszta to tylko perfumowanie g... Za pomocą dwóch zmiennych mogę uzyskać
    nieskończenie wiele (przesadzam) wyników.
    Tylko niektóre z nich będą wiarygodne. Ale olać tą stronę - jest ona do innego typu
    problemu.

    Masz prędkość początkową. Trzeba znaleźć współczynnik tarcia slizgowego-dynamicznego
    guma-asfalt
    i z tego wyznaczyć wzór na siłę hamowania. A dalej to już tylko fizyka i matematyka.

    J.