    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Problem z XHTML 1.1
    Date: Fri, 2 Jan 2009 22:19:46 +0100
    <gj5hub$apa$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj5iuv$18v$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj5jp9$dm5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj5ji2$23k$1@achot.icm.edu.pl>
    <gja51s$4gj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjah6v$sd2$1@achot.icm.edu.pl>
    <gjahib$84c$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjb1nt$hb2$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@a...local> <gjb6nf$oas$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjfk2t$1go$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjgfb1$jf$2@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjjnv0$hma$1@achot.icm.edu.pl>
    <o...@m...lebkowski.info>
    <gjl3ts$rg7$1@achot.icm.edu.pl> <gjlm4u$trb$1@mx1.internetia.pl>

    > Ty targeta bronisz i za to są baty ;)

    Może nie targerta lecz skutków jego stosowania broniłem. Tak jak napisałem
    gdzieś w tym wątku: odkryłem, że rozmawiamy o zupełnie różnych rzeczach. Pod
    FF z domyśnymi ustawieniami target otwiera nową zakładkę zamiast nowe okno o
    czym nie wiedziałem. Nie trafiały do mnie mgliste określenia znikającego
    "wstecz" itp. bo w IE lub w innych ustawieniach FF jakie miałem do
    reinstalki wszystko działało ok. Zastanawiałem się nad użytecznością
    "wstecz" no i metodą zgadywania wymyśliłem w czym rzecz: inne mieliśmy
    definicje okna na uwadze. Pod tym pojęciem miałem na myśli klasyczne okno
    (np. tzw. Windows Form w języku programistów) a Ty, Pornel i ktoś jeszcze:
    taba (zakładkę), który de facto jest tylko elementem okna (kontrolką).
    Dlatego nieścisłość doprowadziła do nieporozumienia i wywołała dość jałową
    dyskusję oraz baty dla mnie bo byłem mniejszością :-)

    Mam nawyki programistyczne i stąd pewnie brak zastanowienia nad różnicą w
    nazewnictwie. Faktycznie dla webmastera okno i tab może być tym samym.

    > Klienci zwykle wiedzą jeszcze mniej o www niż sami webmasterzy (za to Ci
    > w końcu płacą, żebyś to Ty wiedział), więc nie spodziewaj się za wiele
    > po nich.

    Jeśli klient usiądzie na jeżu to powinien wiedzieć, że coś go w d... uwiera
    :-D Przy omawianiu projektów pokazuję oczywiście klientom jak mozna
    lightboxem wzbudzić paniczny strach przed przeglądaniem serwisu wśród ich
    klientów. Pokazuję jakie są opcje (popupy, które z targetami wiązałem
    błędnie) itp. Klient sam decyduje. Jednakże zawsze jestem otwarty na ich
    sugestie dotyczące ergonomii. Mankamenty dopiero praktyka ujawnia.