    From: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Problem z laczem (dlugie)
    Date: Sat, 24 Sep 2005 17:08:37 +0200

    Hej
    No to kolejno...
    > Sa 2 centra, jedno jest w velizy pod paryzem, drugie jest (oczywiscie) we
    > frankfurcie.
    Niewazne - Francja, okolice Paryza i Niemcy, tak jak mowilem.

    > Anglojezyczne servery sa rozlozone mniej wiecej rowno miedzy obydwa
    > centra. Transfer do sieci blizzarda przechodzi przez telie ktora jest
    > jedynym operatorem obslugujacym wowa.
    Doskonale zdaje sobie z tego sprawe. Gralem wczesniej na Burning Legion
    (znajdujacy sie we Francji). Zero problemow rodzaju, o ktorym pisze.

    > Teraz : Polecam czytac general forum, realm status forum i tech forum w
    > razie jakichkolwiek problemow. Czasem zdarza sie problemy dotycza calego
    > centrum bo np. jak ostatnio klimatyzacja wysiadla itd itd itd.

    Czytam je na biezaco. Moj problem nie byl zwiazany z ostatnimi problemami z
    klimatyzacja, serwerem logowania, itd.

    > Co tam dalej. Pamietajmy o fakcie ze nie istnieja komputery z nieskonczona
    > moca obliczeniowa, i kazdy server ma swoja pojemnosc powyzej ktorej
    > zaczyna sie dusic i wystepuje lag serverowy. Do tego mozemy dolozyc
    > przerwy jakie twoj komputer moze miec na doczytanie wszystkiego ew.
    > przetworzenie tego co przychodzi. No chyba ze masz rakiete jakas :P

    Nie chodzi o lag serwerowy. W momencie, w ktorym ja mam freeza na jakies
    dwie minuty, wszyscy gracze graja normalnie, dziwiac sie, ze mam
    jakiegokolwiek laga. Moj komputer spokojnie daje sobie rade w IronForge, z
    lagiem gora 250 ms i fps jakies 40-50. Tyle, ze na Burning Legion. Na
    Haumarush Orgrimmar rzadko schodzi ponizej 200 ms. Najczesciej jest powyzej
    1k ms.

    > Gram na stormscale od lutego, nigdy specjalnych problemow z lagiem nie
    > bylo. Teraz na venture co. (frankfurt) sa male lag-spikes od czasu do
    > czasu, ale nic strasznego. Sam jestem uzytkownikiem neo640, mtu mam na
    > standardowym 1492 albo zwiekszylem do 1500, nie pamietam :)

    Stormscale, z tego co pamietam, stoi fizycznie we Francji - podobnie jak BL.
    Jestem przekonany, ze przekonasz sie na battlegroundach, ze te lag spikes
    zamienia sie we freezy. Tez mam neo640.

    > Sprawdz moze mody ktore masz poinstalowane, jak zapchasz za bardzo system
    > addonami to moze to wywolywac laga, zwlaszcza jak czesto uzywasz modow
    > ktore wykorzystuja kanaly chat do komunikacji.
    Patrzylem zarowno z modami, jak i na calkowicie czystej instalce. Zero
    roznicy jesli chodzi o wystepowanie lub nie wspomnianego laga.

    > Dzielisz lacze? Masz modem usb czy eth? Sciagasz cos w miedzyczasie? Nie
    > przekroczyles limitu transferu? Masz programy dzialajace w tle?
    Nie dziele lacza, mam zarowno modem usb jak i ethernetowy. O dziwo, na usb
    dziala "ciut" - naprawde marginalnie - lepiej. Nic nie sciagam, nie
    przekroczylem limitu (bo go nie mam), nie mam programow w tle. Nie jestem
    totalnym analfabeta komputerowym;)

    > Mozliwe ze jest tez cos na wyjsciu twojego segmentu tpnetu do telii. Mtr
    > z okregu szczecinskiego jest ok.
    > Chociaz wzrost czasu o 50ms na bramce warszawa/telia pozostawia wiele do
    > zyczenia imho. Jak masz wiecej detali to pisz smialo ;]
    I o to mi wlasnie chodzi. Swoj komputer, lacznie z instalacja gry i addonow
    jako zrodlo problemow wyeliminowalem juz dawno. Naprawde, wszyscy znani mi
    gracze na neo z Polski na Haumarush cierpia na ten sam problem. Dlatego
    uwazam, ze zrodlo tkwi gdzies w sieci - nie wiem tylko gdzie... Czy gdzies w
    tepsie, czy gdzies w sieci blizza... I wlasnie o to pytam, bo - byc moze -
    zaglada tu ktos kto wie.
    Ja wiem jedno - kiedy tylko pojawi sie opcja transferu postaci, spadam na
    serwer znajdujacy sie we Francji. Nie mam tam zadnych problemow tego
    rodzaju. Co wiecej - moge minute po lagu i disco z Haumarush przeniesc sie
    na BL i nie ma zadnych problemow. Problem na Haumarush wystepuje tez
    WYLACZNIE w obecnosci wiekszej liczby graczy. Na BL moglem spokojnie grac
    obok 200 innych graczy w IF. Na Haumarush mam lagi siegajace 10kms w WSG,
    gdzie jest razem 20 graczy walczacych ze soba. Nie jest to lag sprzetowy -
    po prostu nie docieraja wtedy do mnie dane z serwera.
    Pozdrawiam
    A.