eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem z niezawodnością chip-ów › Re: Problem z niezawodnością chip-ów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.77-254-94-148.
    dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Date: Thu, 21 Mar 2024 08:15:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <utgmqd$cd0$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    References: <usstjd$jor$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    <usstjd$jor$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    <almarsoft.3447511637539970026$marico@news.chmurka.net>
    <ust89k$146pb$1@dont-email.me> <ustc2f$umi$2$pytajacy@news.chmurka.net>
    <usucbo$rh4$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    <d...@h...invalid>
    <usv6s4$lgn$2$Atlantis@news.chmurka.net>
    <d...@h...invalid>
    <utf4o9$fau$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-94-148.dynamic.inetia.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 21 Mar 2024 07:15:25 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="77-254-94-148.dynamic.inetia.pl:77.254.94.148";
    logging-data="12704";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:yPPug+GMISMHe1kf8cABaWXs17w=
    sha256:9zDfVuqfINXtrchPn6QoG0HbGVCU2okXucOYWgWgqko=
    sha1:z1GmfhlR2rrOMg0A/e+zlByryNQ=
    sha256:y+uIOT5c/zHaIcLudhnEV4r7kpW2QhBJdcMGp/qmzpw=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <utf4o9$fau$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:790343
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.03.2024 o 18:00, Atlantis pisze:
    > On 15.03.2024 16:15, Arnold Ziffel wrote:
    >
    >> Mam telewizor. Smart TV. Kiedyś był na nim YouTube. A teraz nie ma. Było
    >> kupione z myślą, że YouTube jest, ale wywalili i nie ma. Telewizor stary,
    >> ale sprawny. Zabrali funkcjonalność, bez której ten telewizor nie byłby
    >> kupiony. I jak nie czuć się oszukanym?
    >
    > No ale chwilę... YouTube to nie program. YouTube to usługa. Aktywnie
    > rozwijana usługa. Rozwijana i utrzymywana przez zewnętrzny podmiot,
    > który z producentami telewizorów nie ma nic wspólnego. W związku z tym
    > rozwojem pojawiają się nowe wersje API, a po jakimś czasie kończy się
    > wsparcie dla tych starych.

    Jakby nie miała nic wspólnego to by producenci nie umieszczali w
    reklamach nazw tych usług. Muszą mieć to dokładnie uzgodnione wzajemnie.

    > Sam tego doświadczyłem - chyba ponad dziesięć lat temu kupiłem
    > telewizor, który był "Smart" (wtedy to była spora rzadkość), właśnie z
    > myślą o korzystaniu z YouTube'a i VoD. Fajnie się z tego wtedy
    > korzystało, ale lata leciały i jakiś czas temu (w związku z wyłączeniem
    > starego API) aplikacja YT przestała działać. Aż tak bardzo mnie to nie
    > zabolało, bo sporo wcześniej przerzuciłem się na korzystanie z Chromecasta.
    > Do producenta telewizora pretensji mieć nie mogę. Gwarancja i wsparcie
    > techniczne dla tego modelu skończyły się dawno temu. Musiałby mieć
    > osobny zespół, który modyfikowałby apki na kilkunastoletni sprzęt,
    > pracujący na porzuconym systemie (to nie były jeszcze czasy Android TV)
    > za każdym razem, gdy właściciel jakiegoś serwisu streamingowego zmieni
    > API. A przecież nikt mu za to nie zapłaci...

    Za większą trwałość tranzystorów niż lamp zapłacili chociaż nie dostali
    dłuższej gwarancji.

    >
    > I nie mówię - pewnie dałoby się zrobić tak, żeby działało to lepiej.
    > Chociażby gdyby na telefonach/telewizorach funkcjonował podobny system,
    > jak w przypadku komputerów. Kupujesz urządzenie z systemem (lub bez i
    > instalujesz go samemu) i przez jakiś czas temu masz aktualizacje. Gdy
    > wsparcie dla systemu się kończy, możesz zmienić go na inny (o ile twój
    > hardware sobie z nim poradzi). Instalujesz na nim aplikacje budowane pod
    > konkretny, standardowy system.
    > Bo obecnie wygląda to tak, że kupujesz telefon czy telewizor i jesteś
    > skazany na łaskę producenta: jak przestanie "wypychać" aktualizacje dla
    > twojego modelu, to koniec. Może nie od razu, ale po jakimś czasie
    > przestaną się też pojawiać aktualizacje apek i coraz mniej rzeczy będzie
    > działać. O bezpieczeństwie nie wspominając.

    No to masz niezależne systemy, ale one też wiecznie nie będą wspierane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: