    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z translacj? poziom?w 5V->3.3V
    Date: Thu, 1 Dec 2016 20:31:37 +0000 (UTC)
    <a...@n...neostrada.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > ?r?d?o z jakiego bierze hc245 czy lcv245 ma je w niemal identycznenj
    > cenie.
    > Te modu?y nie s? produkowane na tak? skal?, by r??nica w cenie 1
    > cent robi?a takie znaczenie by celowo zrobi? to ?le.
    > ?miem twierdzi?, ?e to by?o zaprojektowane z informacji og?lnych w
    > sieci p.t. "jak zrobi? translacj?".

    Nie wiem czy 1 cent robi roznice. Czesc takich zabawek idzie
    na wyposazenie szkol w Chinach -- skala produkcji moze byc ogromna,
    a maly handlarz sobie dorabia sprzedajac mala czesc za granice.
    Choc wtedy modul powinien dobrze dzialac...

    A propo: ten modul dobrze pracuje na 3.3V (choc wtedy te hc245
    w zasadzie sa niepotrzebne). Np. z 3.3V wersja Arduino
    (pewnie z Nucleo tez). Wiec nie wiadomo czy producent
    przewidywal to na 5V -- handlarz mogl dolozyc opis od
    czegos podobnego, ale drozszego o pare centow.

    Z drugiej strony patrzac na rozne takie moduly widze ze sa
    one "dziwnie" zaprojektowane. Np. moduly przekaznikow
    z transoptorem na wejsciu laczace na sztywno masy,
    czyli jest transoptor ale nie na izolacji. Moduly USB
    uart z wyprowadzonym na zlacze resetem chipa, ale bez
    wyprowadzania lini starujacych. Moduly z mosfetem
    mocy ktory ledwo co sie wlacza przy 5V na bramce i
    nie ma miejsca na podlaczenie radiatora.

    --
    Waldek Hebisch