    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Date: Sun, 28 Apr 2019 00:35:44 +0200
    <q9srt1$79u$2@node1.news.atman.pl> <q9svpf$cc5$1@dont-email.me>
    <q9t5ce$gv0$1@node1.news.atman.pl> <q9teem$vtg$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q9uscc$4c7$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q9vbhi$nns$1@dont-email.me> <q9vkkc$r86$1@node1.news.atman.pl>
    <qa02sh$5qe$1@dont-email.me> <qa0f8b$kb3$1@node1.news.atman.pl>
    <qa0mus$kbb$1@dont-email.me> <qa1hup$kcp$1@node1.news.atman.pl>
    <qa1oja$snv$1@dont-email.me> <qa1rfr$te9$1@node1.news.atman.pl>
    <qa20j8$e23$1@dont-email.me> <qa26r4$8ga$1@node1.news.atman.pl>
    <qa2ebt$uob$1@dont-email.me>

    W dniu 2019-04-27 o 22:34, Filip454 pisze:

    > Pan Zły chyba zjadł dziś za dużo mięska, skoro zionie taką agresją?
    > Niestety, muszę Cię zasmucić - to była zwyczajnie ironia. Nie takich
    > agresorów rozpracowywałem...

    To dlaczego Panie Zły zakładasz że tylko ty posługujesz się ironią?
    Maja jakoś boleśnie kopie w twoje ego?

    > Na co ja mam mieć argumenty? Przecież każdy wie, że mobilne urządzenia
    > już dawno dogoniły niektóre urządzenia stacjonarne w wielu zastosowaniach.

    Niektóre owszem, komputery stacjonarne nie bardzo, no chyba że widzisz
    tylko te nie wymagające mocy procesora.

    > Chyba, że żyjesz w jakiejś alternatywnej rzeczywistości dinozaura.

    Mam wrażenie że ty żyjesz w takiej w której niskonapięciowy procesor
    do zastosowań mobilnych ma tyle samo mocy co jego odpowiednik
    do desktopa.

    > Tak? A kto robi coś wymagającego mocy na laptopach, o których mówię
    > (niskonapięciowych, słabych laptopach do netu i dokumentów)? Oczywiście,
    > że mam rację bo już dawno zastąpiły, a jeśli nie to ludzie używają
    > zamiennie słabego laptopa/tabletu.

    Podróżujący youtuberzy robią na swoich laptopach rendering filmów.
    nie dlatego że są w tym dobre i wydajne ale dlatego że są przenośne.

    > Proszę Cię nie pleć bzdur tak marginalnych bzdur, dobrze? Zależy jaki
    > masz na myśli komputer stacjonarny (jaka konfiguracja) bo jeśli chodzi o
    > kompa zwykłego Kowalskiego z i7 to nie będzie zauważalnej różnicy w
    > procesie edycji, chyba że mówimy o konfiguracji typowo do edycji wideo,
    > z dyskami SSD w RAID, Quad SLi i 64 GB RAMu.
    >
    > Zdajesz sobie sprawę jakie bebechy ma najmocniejszy konfig Microsoft
    > Surface Pro?

    No zobacz a microsoft na swojej stronie twierdzi że:
    Surface Pro 6
    i5-8250U
    i7-8650U

    Surface Pro 6 dla firm
    i5-8350U
    i7-8650U
    Dla tego ostatniego częstotliwość bazowa pracy to 1,9 GHz

    > Urządzenie bez problemów pozwala na montaż filmów nawet w 4K, czyli nota
    > bene zrobienie tego, co zrobisz też na komputerze, a TYM BARDZIEJ na
    > zwykłym laptopie z i7. Muszę Cię zmartwić, ale MacBooki też mają układy
    > graficzne Iris i jakoś wielu profesjonalistów na nich montuje filmy.
    > Dlatego Gonciarz woli zabrać w podróż Surface, niż komputer stacjonarny.

    Bo stacjonarnego do teczki nie zmieści.
    Ale filmy w 4K jak napisał na swojej stronie obrabia na innym sprzęcie
    z normalnym procesorem a nie niskonapięciowym.

    > Poniżej seria filmów, żebyś się doedukował (żeby nie było, że nie mam
    > argumentów - Ty nie podałeś żadnych źródeł, tylko pleciesz pierdoły
    > wyssane z palca, jak Ci wygodnie):
    > https://www.youtube.com/watch?v=To16hv1pjVI
    > https://www.youtube.com/watch?v=ve971R_PPWI
    > https://www.youtube.com/watch?v=OmONdyDuWD8

    Linka do informacji na czym robi jaki filmy twój idol sam podałeś.
    poczytaj informacje na końcu strony.

    > Profesjonalnie nie oznacza tylko siedząc przy biurku, przy potężnej
    > szafie, klawiaturze i myszce. W latach 90-tych - owszem.

    Profesjonalnie oznacza że za pieniądze. Nie twierdziłem że na siedząco
    i przy potężnej szafie.

    > Profesjonalizm jest w zdecydowanie większej mierze określany przez
    > jakość Twojego dzieła. W dziedzinie edycji wideo, możesz film wykonać
    > nawet w jakiejś badziewnej aplikacji mobilnej i nadal może wyglądać
    > profesjonalnie i nadal takiego człowieka możesz nazwać profesjonalistą
    > bo potrafił wykorzystać jakąś badziewną apkę do zrobienia czegoś, co
    > przykuwa oko.

    > "Naprawdę mocne" bo są w stanie bez większych problemów zrobić to, czego
    > byś na nich nie zrobił zaledwie kilka lat temu, w tym profesjonalnie
    > zretuszować zdjęcia, tak jak na stacjonarce.

    Czyli już nie muszą zastępować desktopa. :-)

    > Mowa tu o Adobe, które od lat kiepsko optymalizuje swoje oprogramowanie,
    > a w szczególności Premiere Pro dla obydwu platform - zarówno pecetów,
    > jak i komputerów Mac.
    >
    > No tak, Apple rzeczywiście spowalnia te swoje biedne komputery.
    > Szczególnie w Final Cut Pro są wolniejsze od pecetów z Adobe ^^

    A Hakintoshe wymyślili dla sportu. Bo przecież nie dla większej mocy.

    > https://www.youtube.com/watch?v=DjxYnJfdqd4
    >
    > Tutaj masz test Adobe na Windowsie (komputer wyje i nie throttluje, nie
    > spowalnia mocy) i na Macu (spowalnia throttluje) - rzeczywiście
    > kolosalna różnica w czasie renderowania, nieprawdaż? (UWAGA! - znów
    > ironia). To tak a propos argumentów.

    A ktoś tu pisał o kiepskiej optymalizacji softu przez Adobe.
    Ale to przecież nie optymalizacja jest winna, na pewno nie.

    > https://www.youtube.com/watch?v=yogE3J1fiVI

    > Telefonem stacjonarki nie zastąpisz (nigdzie o tym nie pisałem), ale
    > laptopa tabletem z Windowsem, jak najbardziej.

    > Właśnie nie wymaga olbrzymiej mocy obliczeniowej. Większość urządzeń z
    > akceleracją GPU świetnie się sprawdza w montażu materiałów 1080p na
    > potrzeby YouTube.

    To jakie telefony i tablety mają taką akcelerację?

    > Działa wolno bo ty (też specjalnie z małej) tak powiedziałeś? Nie
    > rozśmieszaj mnie, powyżej podałem już przykład Surface Pro. W podróży
    > się idealnie takie urządzenie sprawdzi i z powodzeniem zastąpi peceta,
    > jeśli robisz filmiki na YT.

    Ale to akurat jest pecet, z wolnym procesorem ale jednak uruchamiasz na
    tym natywnego Windowsa.

    > Nie jest? Zwyczajnie kłamiesz bo moc jest identyczna (mówię oczywiście o
    > procesorze i7). Ba, moc obliczeniowa i7 2600K DESKTOPOWEGO jest nawet
    > mniejsza.
    >
    > iPad Pro
    > https://www.macrumors.com/2018/11/01/2018-ipad-pro-b
    enchmarks-geekbench/

    Toż ten ipad przegrywa ze wszystkim trzema podanymi prockami z
    MacBookaPro w Multi-Core i z dwoma w Single-Core z tego linku.
    A może ja tam coś źle interpretuje?

    > 5025
    > Single-Core Score
    > 18,106
    > Multi-Core Score
    >
    > i7 2600K DESKTOP https://browser.geekbench.com/processors/406
    >
    > 3857
    > Single-Core Score
    > 12574
    > Multi-Core Score

    Jakie to fajne porównywać procesor produkowany od 2011 do 2013.
    Ale może mnie oszukali na tej stronie:
    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products
    /52214/intel-core-i7-2600k-processor-8m-cache-up-to-
    3-80-ghz.html

    > To jest przecież desktopowy procesor i7. Dlatego topowe tablety z
    > powodzeniem mogą służyć do edycji filmów na YT... Ale to przecież JA nie
    > mam żadnych argumentów.

    To był desktopowy procesor który nie jest już produkowany.

    > Znowu kompletna bzdura (aczkolwiek skrzętnie ukryta przez czepialstwo),
    > wiele YouTuberów używa MacBooków, czy jakichkolwiek innych laptopów
    > także w domu i nikt ich do tego nie zmusza. Nie bądź śmieszny, widziałeś
    > w akcji mobilną stację roboczą Della za +-15 tysięcy złotych, albo
    > widziałeś taką w internecie? Naprawdę nie masz pojęcia o czym mówisz,
    > ale usilnie próbujesz.

    A sprawdzałeś ile będzie kosztowała stacjonarka o takiej samej mocy
    i dlaczego tak mało?
    Więcej ludzi patrzy na cenę niż na możliwość zabłyśnięcia w sieci
    rzadkim bo drogim sprzętem.

    > To, że u ciebie się nie odbywa, nie znaczy, że gdzie indziej się nie
    > odbywa.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=To16hv1pjVI

    Surface Pro to pecet czyli laptop.

    > "Łaskaw podać linka" - właśnie, a gdzie twoje linki, na poparcie tych
    > banialuk, o których masz czelność pisać?

    Skoro opisuje co przeczytałem w twoim linku to muszę go podawać?
    Mam ci przypomnieć twoją złośliwość o czytaniu ze zrozumieniem?

    > Gdybyś był choć trochę inteligentny to wpisałbyś w Google i zrobił
    > research. Niczego was nie nauczyli w tych PRL-owskich szkołach.

    Ale po co skoro to co chciałem na stronie podlinkowanej przez ciebie?

    > Tak, sam też montuje i to na Surface Pro.

    A te inne komputery i montażystów to dopisał żeby mnie oszukać.
    Normalnie gość mnie chyba nie lubi.

    > Da ci małą radę: zmień swój pejoratywny ton wypowiedzi i poważnie
    > przemyśl to, o czym piszesz i zajmij się może retoryką (?), a nie
    > komputerami, o których nie wiesz zbyt wiele. Wpychanie komuś na siłę
    > "idoli" i wpychanie to, czego nie powiedziałem idzie ci znakomicie,
    > natomiast od strony wiedzy blado wypadasz. Według ciebie, podobno to ja
    > nie mam argumentów, a wysłałem ci stronę z listą wielu urządzeń, na
    > których montuje filmy. Surface to oczywiście jedno z nich.

    A kilka linijek wyżej wymieniasz tylko Surface pro. Skoro zmieniłeś
    zdanie to ten"pejoratywny ton wypowiedzi" do czegoś się przydał.

    > Gonciarz w jednym swoim filmie już mówił, że niektórych nawet nie
    > oglądał w całości jednym ciągiem, a tylko kawałki, które montował.

    Jeden z sześciu zatrudnionych montażystów?

    > My przecież nie mówimy o tym, co przegra, tylko czy jest w stanie
    > umożliwić pracę nad materiałem wideo podstawową edycję kolorów, dodanie
    > tekstu, efektów, itp. Ja tu niczego nie porównuję, ty porównujesz.

    To już nie zastąpić tylko umożliwić pracę.

    > No jak to skąd? Pewnie ukradł Polakom :)

    Jak znam stawki YT to jednam z prac zleconych.

    > Pozwól, że utnę na tym mój wkład w tę dyskusję bo nudzi mnie wklejanie
    > informacji, o których wie niemal każdy użytkownik internetu,
    > interesujący się szeroko pojętą technologią.
    >
    > Niektórym użytkownikom, choćby się wciskało dowody do buzi, i tak będą
    > stać twardo przy swoim ^^

    Bardzo dobre podsumowanie, podobnej opinii nabieram o tobie.