  • Data: 2016-09-20 14:08:09
    Temat: Re: Produkcja kwarców. Strasznie sie z tym certolili...
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:57e0196f$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...

    > W podobnym rozwiązaniu padały mi diody, na zwarcie :) Żarówki 15W typu

    Mnie tylko chyba 2, czy 3 diody padły, przez kupę lat. Jedna na poewno
    zagotowała się od zwarcia w obwodzie, więc pomogła wysadzić "korki", a dwa
    pozostałe przypadki, to już nawet nie pamiętam... Jakaś błahoistka.

    > maszyna do szycia, przeżyły. Na kilkadziesiąt sztuk padła większość. Potem
    > wymieniono urządzenia :)

    No, moje zarówy, to raczej większej mocy, może te małe, to bardziej jak
    cewka zadziaływały i jak się napięcia dodały (samoindukcja z wyłączenia...
    chociaż jak wyłącznik przerwał obwód, to rzecz się nie klei), to
    przebijało... Teraz mam zrobiony taki prostacji żyrandol, a co, patrzyłem
    tylko, by izolację porządnie zabezpieczyć... gdzie Polluxy popadały niemal
    do reszty (przepalone diody zastępuję zworką), a świetlówka 60/275W Philips
    trzyma się dzielnie. Ich nie przystoi pośredniczyć diodami, choć taka mała
    5-watowa świeciła i z diodą w szereg.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"