  • 1. Data: 2016-09-16 20:31:04
    Temat: Produkcja kwarców. Strasznie sie z tym certolili...
    Od: s...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=Iy23Us3nrX8

    Długie, ja obejrzałem prawie całe.
    Dosyć mocno sie certolili z produkcją tych kwarców.

    IMHO ciekawe.

  • 2. Data: 2016-09-16 23:14:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kit z certoleniem. Jaki zajebisty sprzet mieli.

  • 3. Data: 2016-09-17 11:02:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-16 20:31, s...@g...com wrote:
    > IMHO ciekawe.

    Podobna mi się chyba najbardzej ten kieszonkowy promiennik rentgena w
    okolicy 36:00. Ale coś czuje że ta szafka poniżej zawiera esencję ...

  • 4. Data: 2016-09-18 02:29:20
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 17 września 2016 11:02:55 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Podobna mi się chyba najbardzej ten kieszonkowy promiennik rentgena w
    > okolicy 36:00. Ale coś czuje że ta szafka poniżej zawiera esencję ...

    Mnie natomiast podoba się wykorzystanie szczoteczki do zębów do pucowania płytek
    kwarcowych i wykorzystanie łyżeczki do herbaty jako dozownika płynu z proszkiem
    polerskim:)) Nie mniej jednak nie ma co się śmiać, należy podziwiać że wykorzystując
    sprytnie elementarne zjawiska fizyczne dało się robić "w piwnicy" produkty wysokiej
    precyzji, które idę o zakład mogą być do dzisiaj sprawne.
    Natomiast dzisiaj, przy nieporównywalnie wyższych technologiach w zasadzie po 2
    latach nadaje się do wyp.... A żarówka Edisona świeci do dzisiaj !!

  • 5. Data: 2016-09-18 10:40:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Sep 2016 17:29:20 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Natomiast dzisiaj, przy nieporównywalnie wyższych technologiach w
    > zasadzie po 2 latach nadaje się do wyp.... A żarówka Edison
    > a świeci do dzisiaj !!

    Jak zasilisz współczesną klasyczną żarówkę połową napięcia
    znaminowego to będzie świecić kilkadziesiąt tysięcy lat. Sprytni
    Amerykanie kupują żarówki w Europie :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-09-18 13:25:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-18 o 10:40, Marek pisze:

    > Jak zasilisz współczesną klasyczną żarówkę połową napięcia znamionowego
    > to będzie świecić kilkadziesiąt tysięcy lat.

    Przy jakim poziomie luminancji, 5% wartości znamionowej?

  • 7. Data: 2016-09-18 13:39:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 18.09.2016 13:25, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Przy jakim poziomie luminancji, 5% wartości znamionowej?

    9%
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lamp_rerating

    Ale pobiera aż ~1/3 mocy.
    ;-)

    Kiedyś na podstawie tych wzorków liczyłem optymalny
    czas życia, aby zminimalizować koszy (żarówki + prąd).
    Wychodziło, że powinno się je jeszcze trochę podwatować:)
    Trzeba by doliczyć drobną 'robociznę' za wymianę żarówki,
    wtedy wyjdzie, że sprzedawane żarówki były optymalne pod
    względem kosztu. :)

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2016-09-18 15:18:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Sep 2016 13:25:41 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Przy jakim poziomie luminancji, 5% wartości znamionowej?

    W praktyce więcej. Da się używać.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-09-18 17:51:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >9%

    Żarówki edisona?

    >Ale pobiera aż ~1/3 mocy.

    Żarówki edisona?

  • 10. Data: 2016-09-19 12:53:58
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Jak zasilisz współczesną klasyczną żarówkę połową napięcia znaminowego to
    > będzie świecić kilkadziesiąt tysięcy lat. Sprytni

    Yyy... a jak z opornością włókna wtedy?

    > Amerykanie kupują żarówki w Europie :)

    Zamiast swoje łączyć po dwie...

    Z realu... Na centrali miałem jedną kontrolkę, na żarówce, świeciła tak
    jasno, że wydawało się, iż za moment padnie, zdecydowanie wyglądało na to,
    że część włókna ma zwartą. A prześwieciła tak, i to co chwila załącz/wyłacz,
    przez 5 lat dopiero jakoś pod sam koniec padła. A ile przed moim tam
    przyjściem tak prześwieciła, nie wiem. Kierownik mi mówił, że żarówki
    polskie to o kant dupy potłuc, nietrwałe. A francuskie, z włóknem, jak w
    najstarszych żarówkach, wydawało się, że nietrwałe, bo w sumie niczym nie
    podtrzymywane, wytrzymywały zadziwiająco długo i ilość wymienianych
    "francuzek", to "na palcach jednej ręki drwala" można było policzyć.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"