eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProfesor twierdzi, że prawo Kirchhoffa nie zawsze jest spełnione... › Re: Profesor twierdzi, że prawo Kirchhoffa nie zawsze jest spełnione...
  • Data: 2018-11-17 00:27:11
    Temat: Re: Profesor twierdzi, że prawo Kirchhoffa nie zawsze jest spełnione...
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Czyżby faktycznie profesor Lewis źle interpretował wynik swojego pomiaru
    > nie uwzględniając charakteru obwodu w swoim modelu (w pewnym sensie)?

    Ale w sumie w czym problem? Nawet prawo Ohma jest nierealizowalną
    fizycznie idealizacją, bo w przyrodzie nie występuje przewodnik
    doskonale liniowy. Chcesz coś prostszego: obalam zasadę szeregowego
    łączenia indukcyjności. Teoria mówi, że L_EFF = L_1 + L_2,
    gdzie L_x = mi_0*mi_r*A_e/l_e*N_x^2. No to teraz nawiń te ceweczki
    na współnym rdzeniu i pomierz. Zależność będzie kwadratowa:
    L_EFF = mi_0*mi_r*A_e/l_e*(N_1+N_2)^2. 5uH + 5uH=20uH. Magia,
    piszemy do Sztokholmu!

    A jak pomierzysz dokładniej, to się dowiesz, że zależność nie
    jest ani liniowa, ani kwadratowa, tylko gdzieś pomiędzy. I że
    da się sterować tym "pomiędzy".

    Pozdrawiam, Piotr