    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programator firmware klawiatury
    Date: Tue, 30 Mar 2010 11:16:53 +0200

    W dniu 2010-03-30 10:57, John Smith pisze:

    > Mapowanie niektórych klawiszy jest zamienione miejscami..Zmieniłem
    > nakladki, same przyciski już są QWERTY.
    > Od biedy da radę pracować na zewnętrzej i tak do tej pory pracuje.
    > Naprawe tego traktuje jak wyzwanie..świat się nie zawali, a zwolni się
    > trochę miejsca na biurku jak odłącze zew. klawe.
    > Dowiedziałem się w innego źródła, że podejrzany jest kontroler
    > klawiatury na płycie głównej. Jest jakaś nadzieja przy update Biosu
    > chociaż to raczej sprawa jest beznadziejna. Ścieżki pod klawiszami są
    > całe, nie pękniete.
    Klawiatura (kontroler klawiatury) wysyła tylko i wyłącznie "keyboard
    scan code", dopiero system sobie tłumaczy "co to za literka" wg kodów
    ascii, a dopiero później (wg przyporządkowania jakichśtam dodatkowych
    numerów ascii do znaków specyficznych dla danego układu narodowego i
    załadowania do karty graficznej tego charsetu) te ascii są zamieniane na
    literki na ekranie.
    Scan code sa przyporządkowane do konkretnych fizycznych klawiszy wg
    pewnego porządku, który zasadniczo jest zawsze taki sam:
    http://www.siongboon.com/projects/2007-12-08_ascii_c
    ode/index.htm
    http://shareme.com/images/large/19894-keyboardtest.g
    if
    Weź sobie programik jakiś i sprawdź czy klawiatura faktycznie wysyła
    skan-code przy naciśnięciu/puszczeniu danego klawisza taki jak odpowiada
    jej kod. A reszta to już tylko software w systemie, a nie hardware i
    firmware jakieś.

    Klawiatury programowalne (do kas itp) to zupełnie odmienne urządzenie,
    które nie ma scan-code, tylko ma klawisze, a pod każdy z klawiszy można
    przyporządkować dowolny scan-code (lub w programie do konfiguracji -
    literkę asci, a program sobie to przetłumaczy na scan-code i tego nauczy
    klawiaturę) lub wręcz ciąg scan-code pod jeden klawisz.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173