  • 1. Data: 2010-03-29 14:55:00
    Temat: Re: Programator firmware klawiatury
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "John Smith" <s...@m...com> napisał w wiadomości
    news:honllg$n9b$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Nie dopisalem, ale widze że to ważne. Tak, w bios też chce by klawisze
    > były widoczne

    Też?
    To znaczy masz jakiś program DOS'owy nie zwracający uwagę na definicję
    klawiatury?
    Bo zarówno DOS jak i Win można nauczyć że ma klawiaturę US, a BIOS.. ile
    razy tam włazisz?

    PS. mam lapa HP w robocie z klawiaturą francuska i wiem że jest wściekła.
    PS2. raczej nie przeprogramujesz kontrolera klawiatury, bo kontroler FLASH
    zamiast OTP podniósł by znacznie cenę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-03-29 15:25:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 16:55:00 +0200, Irokez wrote:

> [...]
    >klawiatury?
    >Bo zarówno DOS jak i Win można nauczyć że ma klawiaturę US, a BIOS.. ile

    Ale chyba w ogole nie ma takiego problemu.
    Klawiatura wysyla zawsze "scan code" klawiszy, bios to tlumaczy na
    ASCII dla amerykanskiego ukladu, odpowiedni driver na inne uklady.
    Wystarczy tylko wylaczyc/przelaczyc te drivery.

    Czy francuzi jak zwykle madrzejsi od calego swiata i zamienili
    klawisze glebiej ? Nie, niemozliwe, nie ma przeciez francuskich
    laptopow. Tylko nakladkami klawiszy sie roznia.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-30 01:33:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    John Smith wrote:

    > Działam na Linuxie i tam też nie ma prawidłowej
    > obsługi, generalnie nie chodzi o naklejki, bo
    > uruchamiają też boot-cd z jakims programem uzytkowym
    > nadal nie mam prawidłowej obsługi.

    > Tak, dokładnie. Do tego pomieszane strzalki, zamiast w
    > lewo mam w dół, a strzałka w dół i prawo nie
    > obsługiwana.

    kody skanów są mapowane w biosie. Poszukaj angielskiego biosa do twojego
    laptopa i przeflashuj. Choć osobiście uważam, że nie warto.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-03-30 08:57:55
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

> [...]
    > klawisze glebiej ? Nie, niemozliwe, nie ma przeciez
    > francuskich
    > laptopow. Tylko nakladkami klawiszy sie roznia.

    Mapowanie niektórych klawiszy jest zamienione
    miejscami..Zmieniłem nakladki, same przyciski już są
    QWERTY.
    Od biedy da radę pracować na zewnętrzej i tak do tej
    pory pracuje. Naprawe tego traktuje jak
    wyzwanie..świat się nie zawali, a zwolni się trochę
    miejsca na biurku jak odłącze zew. klawe.
    Dowiedziałem się w innego źródła, że podejrzany jest
    kontroler klawiatury na płycie głównej. Jest jakaś
    nadzieja przy update Biosu chociaż to raczej sprawa
    jest beznadziejna. Ścieżki pod klawiszami są całe, nie
    pękniete.

  • 5. Data: 2010-03-30 09:16:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-30 10:57, John Smith pisze:

> [...]
    > klawiatury na płycie głównej. Jest jakaś nadzieja przy update Biosu
    > chociaż to raczej sprawa jest beznadziejna. Ścieżki pod klawiszami są
    Klawiatura (kontroler klawiatury) wysyła tylko i wyłącznie "keyboard
    scan code", dopiero system sobie tłumaczy "co to za literka" wg kodów
    ascii, a dopiero później (wg przyporządkowania jakichśtam dodatkowych
    numerów ascii do znaków specyficznych dla danego układu narodowego i
    załadowania do karty graficznej tego charsetu) te ascii są zamieniane na
    literki na ekranie.
    Scan code sa przyporządkowane do konkretnych fizycznych klawiszy wg
    pewnego porządku, który zasadniczo jest zawsze taki sam:
    http://www.siongboon.com/projects/2007-12-08_ascii_c
    ode/index.htm
    http://shareme.com/images/large/19894-keyboardtest.g
    if
    Weź sobie programik jakiś i sprawdź czy klawiatura faktycznie wysyła
    skan-code przy naciśnięciu/puszczeniu danego klawisza taki jak odpowiada
    jej kod. A reszta to już tylko software w systemie, a nie hardware i
    firmware jakieś.

    Klawiatury programowalne (do kas itp) to zupełnie odmienne urządzenie,
    które nie ma scan-code, tylko ma klawisze, a pod każdy z klawiszy można
    przyporządkować dowolny scan-code (lub w programie do konfiguracji -
    literkę asci, a program sobie to przetłumaczy na scan-code i tego nauczy
    klawiaturę) lub wręcz ciąg scan-code pod jeden klawisz.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-03-30 09:34:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 10:57:55 +0200, John Smith wrote:

> [...]
    >jest beznadziejna.

    wszelkie "drivery" i "sterowniki" wywaliles ?
    Ustawiles klawiature "polska programisty" pod windowsem ?

    To powinna byc sprawa wylacznie programowa, niemiecka klawiature
    naprawialo sie za pomoca bialej tasmy klejacej z nowymi literkami.

  • 7. Data: 2010-03-30 11:35:25
    Od: "John Smith" <s...@m...com>