  • Data: 2014-01-27 02:24:20
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 15:36:17 -0800 (PST), s...@g...com
    > Temat zupełnie luźny do dyskusji. Niee, ekspertem Pascala absolutnie nie jestem,
    ale zupełnie nieźle poruszam się w tym środowisku programistycznym.

    > Kto i po jaką cholerę wymiślił C?

    A takich kilku. Zeby napisac Multicsa(Unixa) :-)

    > W zasadzie pisze się programy bardzo podobnie jak w Pascalu.

    Trudno powiedziec czy "jak w Pascalu", czy "w Pascalu to podobnie jak
    w C", czy "w Pascalu to identycznie jak w Algolu, a w C analogicznie",

    > Ino, że imho jest to zdecydowanie mniej czytelne niż w Pascalu.

    Pretensje do siebie, trzeba pisac czytelnie :-)

    > Konstrukcja pętli, to akurat "małe piwo", w różnych językach różnie się to robi.
    > Ale weźmy na przykład operatory logiczne. Ot tak sobie dupnę coś w Pascalu:
    >
    > if ((a=b) and (b<c)) then
    > begin
    >
    > ... Cośtam_Cośtam;
    >
    > end;

    if ((a==b) && (b<c)) then
    {
    ... Cośtam_Cośtam;
    }

    Kiepski przyklad.

    A jak czytelnie wyglada np obsluga ambitniejszych struktur
    wskaznikowych - taka powiedzmy dwukierunkowa lista list :-)

    > A ileż się nasłuchałem, że w C da się zrobić to, czego w Pascalu się nie da.
    > I w "sieci" też się o tym naczytałem.. Ino CZEGO DO PANI NĘDZY SIĘ nie da??

    Po pierwsze - zalezy ktory Pascal. Nie kazdy ma wszystkie typy,
    obsluge sprzetu, przerwan. Biblioteki moga byc ograniczone.
    Unii nie ma, typow bitowych nie ma. Procedur ze zmienna lista
    parametrow nie ma.

    Ale masz racje - podobne. Np instrukcji "rotate" nie ma w obu.
    Borland duzo zrobil w doprowadzeniu do wspolnych mozliwosci.

    > Dalej.., definiowanie typu zmiennej w "C" BYLE GDZIE, to po prostu BURDEL!!

    Wcale nie byle gdzie. Znow podobnie jak w Pascalu.

    > A potem szukaj gdzie jest pluskwa.
    > Dalej.., że kod wynikowy C (po kompilacji) jest lepszy od czegokolwiek... A niby
    dlaczego? Zależy od kompilatora!!

    Ale dobre kompilatory sa od dawna :-)

    > Gdzieś tam coś niedawno zauważyłem: for(;,;,;) , może jest tam gdzieś jakaś
    pomyłka, ale przede wszystkim pomyłką jest promowanie nieczytelnego języka.

    O, w C to mozesz znacznie bardziej nieczytelnie napisac.
    W Pascalu zreszta tez :-)

    J.