    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Date: Sat, 01 Feb 2014 11:46:29 +0100

    > No i co w tym złego?

    > Ale dlaczego przeginasz?

    Przeginam żeby właśnie pokazać co w tym złego. Podstawowym argumentem za
    Pascalem był walor edukacyjny czyli budowa języka taka, żeby wytworzyć
    poprawne nawyki. Stosowanie tego języka w późniejszym życiu zawodowym
    jest w sumie efektem lenistwa. To umiem wiec to będę stosował.

    > Czyli swoją argumentację opierasz na niechęci do języka, którego nie
    > udało Ci się opanować...

    Opanowałem na tyle żeby pisać w nim prościutkie programy np na
    zajęciach, na których siłą bezwładu pokutowało stosowanie Pascala.
    Po prostu mi się ten język nie podoba i nie podoba mi się, że był wzorem
    przy tworzeniu VHDL czy w dziedzinie PLC języków SCL czy ST.
    Trzeba to używam je, ale euforii z tego powodu nie odczuwam.

    > To jest typowa dyskusją o wyższości itd. Dla mnie nie ma znaczenia, w
    > jakim języku jest pisany program. Ważne jest, żeby aplikacja działała
    > poprawnie i sprawnie oraz miała rozsądną wielkość.

    No to popatrz kto ją zaczął. Nie ja :) Chciałem tylko uświadomić mu, że
    opiera się wyłącznie na swoich fobiach.

    > Pisałem w swojej, dość długiej, karierze programy w wielu językach. W
    > asemblerze też. Ba! Trafiło mi się nawet napisanie dość dużego
    > programu w... Basicu, przy wyciskaniu z niego wszystkich soków
    > (niedawno oglądałem listingi - że też mi się chciało). Programy
    > spełniały swoje zadanie, może z wyjątkiem tego nieszczęsnego Basica na
    > Meritum (w 1987 roku), który był bardzo wolny.

    W pierwszej moje pracy mieli jakiś mikrokomputer zbudowany z modułów
    wsuwanych w obudowę rakową - chyba rozmiar 6U. Na tym był CPM i można
    było pisać w BASIC. Później był PC - Amstrad na 8086. Na tym też głównie
    pisałem w BASICu.

    Pisalem też trochę
    > zarówno w Pascalu jak i w C. Bez większego powodzenia, bo potem
    > utknąłem w xBase na długie lata.
    >
    > Poznałem w tym czasie mnóstwo ludzi, piszących w różnych językach i
    > nauczyło mnie to jednego - dobry programista, posługujący się sprawnie
    > niemal dowolnym językiem programowania, jest w stanie napisać
    > poprawnie działający program szybciej niż zły programista w jedynie
    > słusznym C(+/++/#/?).

    Jak się ma 1 osobową DG to trzeba być projektantem pcb, monterem i
    programistą. Prawdopodobnie nie jest się dobrym w niczym. Więc mogę
    sobie pisać w jedynie słusznym c :)

    > I, bardzo proszę, nie wyciągajcie mi tu teraz argumentu, że C jest
    > najszybsze i daje najmniejszy kod wynikowy. Jak widzę współczesne
    > aplikację, które niemal do dodawania 2 do 2 potrzebują dziesiątek MB
    > RAM i uruchamiają się kilkanaście sekund, to mnie najjaśniejszy szlag
    > trafia. I sa to aplikacje pisane oczywiście w C.

    Piszesz o pecetach. Ja głównie pisuję na uC. Gdy odchodziłem od '51
    uznałem, ze pora pożegnać się z asemblerem. Przyjąłem, ze c będzie
    szybsze i da mniejszy kod niż np microbasic.

    --
    pozdrawiam
    MD