    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Date: Sat, 01 Feb 2014 12:32:07 +0100

    > Hello Mario,
    >
    > Saturday, February 1, 2014, 11:03:37 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie samymi mikrokontrolerami żyjemy.Zapewne, jak w końcu za nie się
    > wezmę, to wyląduję w asemlerze - jako najbardziej skutecznym.

    Tu bym polemizował. Twierdzenie o wyższej skuteczności asemblera jest
    tak samo prawdziwe jak twierdzenie, że c daje szybszy i zajmujący mniej
    miejsca kod niż Pascal. Czyli niby prawda pod warunkiem, że programista
    zna się na rzeczy. Zapewne jeśli weźmiesz się za mikrokontrolery to za
    coś współczesnego jak np ARM Cortex M4. Są na tyle złożone, że pisanie w
    asemblerze będzie dla początkującego trudnym wyzwaniem. W dodatku musisz
    pisać wszystko sam, nie mając bibliotek i sterowników. Łatwiej moim
    zdaniem nauczyć się nowego języka (czyli właśnie c) i korzystać z pracy
    innych.

    > BTW: widzę jakiś mikroPascal na AVR... I nie tylko mikroPascal.

    Pakujesz się w getto w którym jest mały wybór procków i mały dorobek
    społeczności. Jak już coś opanujesz okaże się, że te nieliczne procki
    przestają ci wystarczać a nowsze rodziny nie są obsługiwanie przez
    toolchain który wykorzystujesz. I nie będzie szans żeby to się zmieniło
    bo coraz mniej ludzi będzie zaangażowane w jego rozwój.

    > Mnie bardziej wkurzały średniki w Pascalu. I brak automagicznego ich
    > uzupełniania przez edytor ;)

    A mnie w c wkurzają i średniki i == w warunkach logicznych :) To znaczy
    wkurza mnie to, że często o nich nie pamiętam. Przynajmniej ; jest
    wykrywane przez kompilator a zastosowanie = zamiast == daje błędne
    działanie programu.

    --
    pozdrawiam
    MD