    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Date: Sat, 1 Feb 2014 12:40:32 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Mario,

    Saturday, February 1, 2014, 11:46:29 AM, you wrote:

    [...]

    > Przeginam żeby właśnie pokazać co w tym złego. Podstawowym argumentem za
    > Pascalem był walor edukacyjny czyli budowa języka taka, żeby wytworzyć
    > poprawne nawyki. Stosowanie tego języka w późniejszym życiu zawodowym
    > jest w sumie efektem lenistwa. To umiem wiec to będę stosował.

    Pascal i lenostwo? Język wymagający ścisłego porządku?

    > Opanowałem na tyle żeby pisać w nim prościutkie programy np na

    Ano właśnie...

    > zajęciach, na których siłą bezwładu pokutowało stosowanie Pascala.
    > Po prostu mi się ten język nie podoba i nie podoba mi się, że był wzorem
    > przy tworzeniu VHDL czy w dziedzinie PLC języków SCL czy ST.
    > Trzeba to używam je, ale euforii z tego powodu nie odczuwam.

    To nie kwestia euforii. Po prostu nie każdy dobrze się czuje w
    językach stosujących sztuczki i triki służące zaciemnianiu kodu i
    pokazywaniu całemu światu, jakiż to ja mastah programowania jestem.

    > No to popatrz kto ją zaczął. Nie ja :) Chciałem tylko uświadomić mu, że
    > opiera się wyłącznie na swoich fobiach.

    Ale to Ty masz pascalofobię. (ja też ale z innych powodów)

    > W pierwszej moje pracy mieli jakiś mikrokomputer zbudowany z modułów
    > wsuwanych w obudowę rakową - chyba rozmiar 6U. Na tym był CPM i można
    > było pisać w BASIC. Później był PC - Amstrad na 8086. Na tym też głównie
    > pisałem w BASICu.

    A ja na PC nie popełniłem w Basicu niczego poważnego.

    > Jak się ma 1 osobową DG to trzeba być projektantem pcb, monterem i
    > programistą. Prawdopodobnie nie jest się dobrym w niczym.

    Nie przesadzaj. Swego czasu jednoosobowo byłem projektantem systemu,
    programistą, wdrożeniowcem, obsługą klienta, pisałem instrukcję
    obsługi i - przy okazji - musiałem poznać dość mocno zasady
    księgowości http://www.squadack.com/bilans-soft/kpp/modanali.htm
    I jakoś dopiero po 18 (słownie: osiemnastu) latach dopiero konkurencja
    mnie wyparła. Po tylu latach już naprawdę nie miałem serca do walki :(

    > Więc mogę sobie pisać w jedynie słusznym c :)

    Ależ pisz. I pozwól pisać innym tak, jak oni lubią/potrafią.

    > Piszesz o pecetach.

    Nie tyko. W Androidzie jest jeszcze gorzej.

    > Ja głównie pisuję na uC. Gdy odchodziłem od '51 uznałem, ze pora
    > pożegnać się z asemblerem. Przyjąłem, ze c będzie szybsze i da
    > mniejszy kod niż np microbasic.

    Ale leniwy jesteś - pisanie w asemblerze dałoby jeszcze wydajniejszy i
    mniejszy kod :P

    --
    Best regards,
    RoMan