    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Date: Sat, 01 Feb 2014 13:33:24 +0100
    <lcimqv$ogj$1@mx1.internetia.pl>
    <6...@p...pl.invalid>

    > Jestem za stary, żeby być aż tak ambitnym. Wystarczy mi MSP430 i
    > AVR... Mam naprawdę niewielkie potrzeby - jakieś proste automaty,
    > zbieranie pomiarów itp.

    To nie kwestia ambicji. Uznałem ze Army są najbardziej popularne więc
    najłatwiej o uzyskanie pomocy. Silne jest wsparcie ze środowisk
    niezależnych od producentów więc łatwo o darmowe środowiska, tanie
    programatory/debugery.

    > Czyli nie dość, że leniwy, to jeszcze pasożyt :P

    Ale często ci inni pracują po to żeby ułatwić stosowanie procków więc
    także napędzić ich sprzedaż. Sterowniki CMSIS, czy przykładowe aplikacje
    są pisane przez ARMa, czy np przez NXP. Czyli biorę produkt dlatego, że
    jest oferowany razem z gotowymi przykładami i sterownikami ułatwiającymi
    obsługę peryferiów. Jest też sporo softu pisanego przez niezależnych
    programistów. Korzystając z ich pracy jestem faktycznie pasożytem, ale
    przecież świadomie przekazali swoją pracę do domeny publicznej. Gdybym
    potrafił napisać ładny, dobrze zaprojektowany kod to też bym coś
    udostępniał.

    > Ale ja polemizuję z tym, że tylko PIC...
    >
    > [...]
    >
    > Ale akurat ,,==" ma sens, skoro w C ,,=" jest stosowane głównie do
    > przypisania.

    Ma sens jeśli przyjąć, że w warunkach logicznych jest tez możliwe
    wpisanie operacji podstawienia. Można by też było przyjąć, że jest tam
    możliwe tylko porównanie wiec albo kompilator zgłasza błąd albo po
    prostu = znaczy tam wyłącznie sprawdzenie warunku. Dla porównania w SCL
    (i pewnie w Pascalu) wpisanie := w warunku logicznym daje błąd kompilacji.
    Tak czy inaczej wkurza mnie, że zapominam o == i potem muszę szukać błędu.

    Znowu jakieś muzeum :)

    --
    pozdrawiam
    MD