eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30 › Re: Projekt 30
  • Data: 2014-11-09 19:38:57
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411082140570.3028@quad...
    > On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:
    >
    >> Jak widzisz z wyjasnien powyzej, Twoje obawy co do popelniania przeze
    >> mnie
    >> bledu sa calkowicie nieuzasadnione.
    >
    > Ale to dowodzi jedynie, że z pełną premedytacją opisujesz durny przykład.
    > Rzekłbym, "rasowy polityk" :>

    Uchowaj Panie Boze w Niebiesiech :)

    >
    >> każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ". Poprawnie powinno
    >> byc
    >> :...._moze_ ich przejechac wiecej" - ale nie musi. A nie musi, bo wcale
    >> nie
    >> ma pewnosci, ze odstepy miedzy samochodami beda zmienialy sie w relacji
    >> do
    >> predkosci w zalozony sposob. Innymi slowy: model matematyczny
    >> prawdopodobnie
    >> bedzie w rzeczywistym ruchu wygladal inaczej i nie tak rozowo.
    >
    > O ile mogę się z tym zgodzić, to w praktyce mniej różwo będzie przy
    > WIĘKSZYCH prędkościach. Czyli relacja do mniejszej prędkości się
    > pogorszy.

    Ruch rzeczywisty kiepsko sie modeluje, bo trudno przewidziec "sklad osobowy"
    ludzi za kierownica. A wystarczy pewien niewielki procent zachowan
    odbiegajacych od modelowych, by sprawa sie rypla.


    >
    >>> Sam sobie odpowiedz, z czego wziąłeś to założenie o 10s.
    >>
    >> Jak napisalem wczesniej - z maksymalizacji uproszczen, majacych na celu
    >> znalezienie wspolnej bazy.
    >
    > Ale te uproszczenia są bzdurne i zupełnie niepoważny byłby ktoś,
    > kto przystałby na taką "wspólną bazę"!

    Wspolnej bazy pojeciowej :) Nie znam kolegi Liwiusza, nie wiem jaki
    reprezentuje zawod i wyksztalcenie, wolalem zaczac od przykladu
    najprostszego z mozliwych, by uniknac potem pytan w stylu: "a co to jest
    przepustowosc", "a dlaczego jest przepustowosc", itp ;)


    >
    >>> Ono jest oderwane od rzeczywistości - stanowi złośliwość dla pojazdów
    >>> jadących wolniej, "nie wolno choć masz 100m pustego przed sobą".
    >>
    >> Moze nie az 100 m, ale zwroc uwage, ze spora czesc kierowcow utrzymuje
    >> przed
    >> soba odleglosc "nienaturalnie" wieksza, niz wynikaloby to z fizyki ruchu.
    >
    > "nienaturalnie większą" powiadasz? Czyli ile przy 60km/h, standardowo
    > stosowane "50+10" w miastach? 1 sekunda jazdy to ~17m a po wciśnięciu
    > hamulców odległość ciągle dalej maleje.
    > "Niemieckie" 30m (dla 60km/h) wcale nie jest takie oderwane od
    > rzeczywistości.
    >

    Mowimy teraz o przyzwyczajeniach kierowcow, a te sa rozne nie tylko
    porownujac nas z Niemcami, ale tez np. Warszawe i Szczecin (moje miasto
    rodzinne). Bywajac czasami w stolicy widze odleglosci znacznie mniejsze od
    tych, jakie na co dzien stosuje u siebie.

    Czy sporo sie pomyle jeslli powiem, ze na naszych kursach na prawo jazdy
    niewielki nacisk kladzie sie na kwestie odleglosci miedzy samochodai?

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: