  • 51. Data: 2012-05-15 16:02:41
    Temat: Re: Prosba do wszytkich
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-15 15:53, AK pisze:

    > Nie ! Mnie uczono tak jak napisalem.

    Gdzie Cie uczono? Na onecie? To błąd i tyle.

    > PS: ..i wez sie chlopie czep innego psa bo "problem" jaki sobie wynalazles
    > scisle koresponduje z Twoim poziomem znajomosci jezykow programowania :).

    Czepiłem się stwierdzenia, że usenet słynął z moderacji.
    To bzdura, w najlepszym razie słabe trollowanie.

    Interpunkcja była na dokładkę, ale widać nauki Moota
    nie poszły w las, postanowiłeś się tego czepić i zostać
    trollem ortograficznym (lepsze i kulturalniejsze to założenie
    niż te podważające Twoje zdolności intelektualne lub wykształcenie).

    pzdr
    bartekltg

  • 52. Data: 2012-05-15 16:08:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-15 15:59, M.M. pisze:

    > Problem chyba polega na tym, że czasami chcemy mieć dwie wykluczając się
    > wzajemnie korzyści. W przypadku usenetu jedną korzyścią jest wolność
    > słowa, a drugą jego jakość.
    >
    > Jakby moderacja działała sprawnie, szybko i odrzucała tylko skrajne
    > przypadki to ja byłbym za.

    Niestety, w hierarchii pl dopuszcza się tylko moderację 'przed'
    (co zresztą ma pewne uzasadnienie techniczne). Tego nie da się
    zrobić bez ekipy siedzącej na okrągło przed komputerem, jeśli
    ma być sprawnie i szybko.

    Parę lat temu zamoderowano grupę pl.sci.matematyka. Ruch był
    tego rzędu co tu obecnie (może mniejszy) i także był jeden troll
    piszący 10 razy więcej niż reszta.
    Po moderacji ruch szybko zmalał, w końcu spadł niemal do zera.
    W zeszłym roku psm odmoderowano (problemy techniczne, wykruszanie
    się moderatorów), ale ruch ju z pozostał mizerny.

    Popatrz, jak wyglądają tutejsze wątki, z których coś się dowiadujesz.
    Często najlepsza treść jest głębiej, nie zawsze związana z właściwym
    tematem. Moderacja takie coś mocno ogranicza.

    pzdr
    bartekltg

  • 53. Data: 2012-05-15 16:48:25
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 15, 2012 3:08:23 PM UTC+1, bartekltg wrote:

    > Niestety, w hierarchii pl dopuszcza się tylko moderację 'przed'
    > (co zresztą ma pewne uzasadnienie techniczne).

    Aha, to jakby ktos pytal czemu Usenet umiera, to m.in. przez braki
    techniczne.

    RW

  • 54. Data: 2012-05-15 16:49:14
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, May 15, 2012 2:41:32 PM UTC+1, AK wrote:

    > W jezyku polskim spacja przed wykrzyknikiem jak najbardziej wystepuje.

    Udowodnij to.

    > Przynajmniej tak mnie uczyli moi nauczyciele (to byli "przedwojenni" nauczyciele).

    Niemozliwe, przeciez Stalin wymordowal wszystkie elity w Katyniu ;-)

    RW

  • 55. Data: 2012-05-15 16:55:36
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=12375

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 56. Data: 2012-05-15 17:10:47
    Od: " " <f...@g...pl>

    Piotr M Kuć <k...@n...invalid> napisał(a):

    > Z mojego doświadczenia na innej liście dyskusyjnej,
    > to raczej śmieciowy ruch zabija grupę, bo zniechęca
    > do dyskutowania ludzi myślących.

    widac wyraznie jak strasznie myslacych, niech moj przedpisca
    pochwali sie moze swoimi przemyslanymi tresciami bo jakos
    nigdy nic nie zauwazylem

    prawda jest taka ze moj wklad na dzisiejsze czasy jest
    najwiekszy, grupy na ktore nie pisze (np java) juz
    praktycznie padly a lang.c i programming jeszcze funkcjonują,

    (juz kiedys pisalem o swoim stosunku do grup, ogolnie
    jest to dla mnie dobre miejsce do pisania (gorzej niestety z
    tresciami do czytania), fajnie mi sie pisze i jest dobre jako
    pomoc w nauce i zglebianiu programowania

    o tyle uwazam ze nalezy sie przylozyc do rewitalizacji grup,
    mozna by sicagnac tu jakichs grupowiczow z innych forow (gdzie
    jak na warsztacie panuja rzady glupa)

    co do robaka to jest to ciekawy grupowicz, (acz trudny w rozmowie)
    oczywiscie masa oslow sie go czepiala co tez jest zupelnie normalne,
    (osiol uznaje za belkot po prostu to czego nie rozumie)

  • 57. Data: 2012-05-15 17:15:13
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-15 16:48, Roman W pisze:

    > Aha, to jakby ktos pytal czemu Usenet umiera, to m.in. przez braki
    > techniczne.

    Usenet powstał w czasach BBSów a protokół dla internetu to lata
    osiemdziesiąte. Używała go też raczej swojego rodzaju elita
    (nerdy, jajogłowi) i nie było problemu z szalejącymi znudzonymi
    indywiduami (a jak ktoś wariował, to dostał zjebkę na najbliższej
    konferencji geologów:)

    Z drugiej strony, moderowanie po też nie jest idealne.
    popatrz, co działo się na forach www. Często robiła się
    grupka moderatorów która koniecznie chciała coś pokazać.
    Dyskusja były mniej swobodne, ucinane. 'Zamykanie tematów'
    i inne tego typu wynalazki.
    I tu może się nie sprawdzić. Co z tego, że wieczorem moderator
    przyjdzie i posprząta, skoro dyskusja tocząca się w południe
    (ktoś tu usenetuje zamiast pracować:) została zabita.

    A z trzeciej strony. Głównym problemem, który chciałem poruszyć
    jest nie niedostatek techniczny, ale potrzeba darmowej pracy
    ludzi, najlepiej nie zielonych w temacie. A ta praca jest podobna
    przy obu wersjach moderowania.

    pzdr
    bartekltg

  • 58. Data: 2012-05-15 17:17:38
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-15 17:10, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > nigdy nic nie zauwazylem
    >
    > prawda jest taka ze moj wklad na dzisiejsze czasy jest
    > najwiekszy, grupy na ktore nie pisze (np java) juz

    Mylne wrażenie. Wolałbym nawet mniej postów, ale lepszych.
    Spróbuj przed wysłaniem czytać posta, zastanawiać się, czy
    jest wartościowy i tylko po pozytywnym wyniku tego testu go wysyłać.

    > praktycznie padly a lang.c i programming jeszcze funkcjonują,

    A może nie piszesz na nie, bo nie funkcjonują?

    pzdr
    bartekltg

  • 59. Data: 2012-05-15 17:52:08
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > jest wartościowy i tylko po pozytywnym wyniku tego testu go wysyłać.

    > A może nie piszesz na nie, bo nie funkcjonują?

    powiedzialbym wiecej - momentami lang.c i programming dzieki
    mnie funkcjonuja calkiem dobrze (zaznaczam momentami),

    ( moglbym moze ozywic lang.jave czy lang.pythona piszac tam posty
    ale nie az tak bardzo sie interesuje,

    zaluje ze nie ma odzielnej grupy do ogl/gamedevu bo na taka tez
    bym pisal )

    zachecam do pisania wiecej - juz z 10 ty raz powtarzam zamiast
    pisac na bloga warto tu pisac i poddac temat dyskusji - bedzie
    wiekszy ruch i wiecej zabawy

    mniej postow ale lepszych byloby mozliwe ale nie jest to wcale
    koniecznie dobry sposob (wyszloby po prostu na mniej postow)
    teraz mam taki tryb ze jak o czyms ciekawym mysle albo czytam
    to postuje na grupe - codziennie cos tam czytam rozwazam czy klepie
    totez wychodzi stosunkowo duzo postow

    przy okazji moge dodac ze i grupowiczom zdaza sie powiedziec
    czasem cos ciekawego, np grupowicz AK (mimo niektorych niezbyt
    madrych odezw ) powiedzial troche ciekawych rzeczy, podobnie
    grupowicz slawek (mimo tez dosyc dzwnego zapatrywania) poruszyl
    pare ciekawych watkow, dawniej watek o tcl byl tez ciekawy itp
    - tak ze czasem da sie i przeczytac cos ciekawego

  • 60. Data: 2012-05-15 22:46:49
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/05/2012 15:48, Roman W wrote:

    > Aha, to jakby ktos pytal czemu Usenet umiera, to m.in. przez braki
    > techniczne.

    Głównie chyba jednak przez to, że nie da się na nim zarobić.