eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProśba o nakierowanie na właściwy algorytm (Drzewo, hierarchia, historia) › Re: Prośba o nakierowanie na właściwy algorytm (Drzewo, hierarchia, historia)
    From: James Blond <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prośba o nakierowanie na właściwy algorytm (Drzewo, hierarchia,
    historia)
    Date: Tue, 6 Jan 2009 07:34:06 -0800 (PST)

    (ciach)
    LDAP wydaje się świetnym pomysłem ... i też go rozważałem ale
    problemem może się okazać to że reszta danych jest w bazie
    relacyjnej ... i do z tej bazy będzie większość zapytań o
    strukturę ...
    więc obawiam się niestety że muszę zaimplementować to na "płaskich
    strukturach"

    troszku "poradziliśmy" w firmie...
    i wyłoniła się koncepcja następująca (mam nadzieję że uda mi się w
    miarę jasno przedstawić)

    stanem wyjściowym jest struktura drzewa (dziecko pokazuje na rodzica
    R1)

    każda edycja dziecka D1 powoduje
    1) D1 zostaje "zamknięte"
    2) tworzone jest nowe dziecko D1' pokazujące na rodzica R1
    3) wszystkie "poddzieci" D1 (DD1 - DDX) rekurencyjnie w dół są
    "zamykane" oraz tworzona jest kopia ich z D1 jako rodzicem
    4) wszystkie obiekty powiązane z D1 muszą zostać zaktualizowane aby
    pokazywały na D1'

    jeżeli następowało by przeniesienie w strukturze to postępowanie było
    by podobne z tym że D1' pokazywało by na nowego rodzica R2

    ... jeszcze nie jestem na fazie implementacji więc kolejność
    niekoniecznie taka ;)

    wielkim minusem rozwiązania jest pkt 4 bo tych obiektów powiązanych
    jest dużo i w różnych miejscach :/
    innym minusem edycja "dzieci" które są wysoko w strukturze spowoduje
    utworzenie praktycznie całej kopii drzewa - ale tu mam nadzieję że
    najwięcej edycji będzie jednak na dole drzewa

    jest jeszcze jedna koncepcja
    a mianowicie robienie kopi całego drzewa do tablicy "archiwum" przed
    każdą zmianą ... ale nie wydaje się to być eleganckim rozwiązaniem :/
    ( za to jest proste w implementacji :D )

    uwagi mile widziane