  • Data: 2019-01-25 19:33:55
    Temat: Re: Prośba o namiar na przekaźnik mechaniczny
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2019 o 17:09, Netx pisze:

    > Będzie przełączane kilka razy dziennie. Czyli co - utleni się i
    > przestanie działać - po jakim czasie mnie więcej?
    >
    > W karcie tego przekaźnika (RM84-2011-35-1012) czytam dalej:
    > - Minimalne napięcie styków: 5V - nie bardzo czaję co to jest ale na
    > RacpberryPI/GPIO spodziewam się TYLKO 3.3V, jednak po zwarciu
    > przekaźnika przecież będzie 0 Voltów na stykach (zwarcie).

    Szukaj raczej parametru: Minimum permissible load
    Zobacz w http://www.farnell.com/datasheets/1514141.pdf
    Na stronie 268 masz w tabelce. Dla 1 pole masz 100 mA a dla 2pole 10mA
    przy 5V DC. Poniżej 10 mA styk będzie się utleniał i po jakimś czasie
    przestanie działać. GPIO ma pewnie własne wewnętrzne podciąganie
    (pullup) do +3.3V, ale pewnie na poziomioe 0,1mA. Aby zapewnić 10mA
    musiałbyś podciągnąć wejście GPIO do +3.3V rezystorem 330 ohm.
    W typowych przekaźnikach ciężko znaleźć coś poniżej 10 mA.
    Ale np. Panasonic ma PQ1A z prądem minimalnym 100uA
    https://pl.mouser.com/ProductDetail/Panasonic-Indust
    rial-Devices/PQ1A-12V?qs=UO%2Fx91QLkSAUJiailpV5rg%3D
    %3D
    https://pl.mouser.com/datasheet/2/315/pq-catalog-129
    9308.pdf
    Jeszcze seria APF ma 1 mA
    https://www.tme.eu/pl/details/apf10212/przekazniki-e
    lektromagn-miniaturowe/panasonic/
    Ale wersja Au plated.
    Generalnie musisz patrzeć czy materiał styków jest Au-plated lub Au-clad.
    Ewentualnie seria AGN czy AGQ ze stykami AgPd ma Min. switching capacity
    (Reference value)*1 10?A 10 mV DC
    https://pl.farnell.com/panasonic-electric-works/agn2
    0012/relay-signal-dpdt-30vdc-1a/dp/3104783

    --
    pozdrawiam
    MD