eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProsta instalacja fotowoltaiczna - jak najlepiej podłączyć? › Re: Prosta instalacja fotowoltaiczna - jak najlepiej podłączyć?
  • Data: 2024-04-10 13:28:47
    Temat: Re: Prosta instalacja fotowoltaiczna - jak najlepiej podłączyć?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-04-10 o 12:56, Atlantis pisze:

    > To absolutnie NIE ma być UPS, który właczy się natychmiast po zaniku
    > zasilania w sieci. Raczej alternatywne źródło energii, które pozwoli
    > zasilić kilka najbardziej podstawowych urządzeń w przypadku przerwy w
    > dostawie prądu (pamiętam jż kilkudniowe przerwy w dostawach zasilania w
    > mojej okolicy), a na co dzień będzie mogło posłużyć jako dodatkowe
    > źródło "darmowego prądu" po naładowania laptopa, telefonu, power banku
    > czy wkrętarki, a za jakiś czas może i roweru elektrycznego. ;)

    Rok temu kupiłem na Alledrogo 3 zasilacze do Laptopa wtykane w gniazdo
    zapalniczki (za jakieś naście złotch sztuka).
    Kupiłem też za kilka złotych kabelki zakończone odpowiednią wtyczką.
    Zasilacze z odpowiednią wtyczką były chyba z 5 razy droższe od tych.
    Na razie w dwóch wymieniłem kabelki (jeden do HP, drugi do DELLa) i
    sprawdziłem, że w samochodzie działają.
    Mój DELL z zasilacza, który się nie przedstawi, nie ładuje swojego
    akumulatora, ale pracuje.

    Ładowanie telefonu czy power banka z gniazda zapalniczki też ma gotowe
    rozwiązania.

    Dlatego mam też gniazda zapalniczki i zakładam, że jakbym potrzebował to
    je podłączę do akumulatora.

    Ładowanie akumulatora to osobny temat. Ja zakładałem, że chodzi o
    przerwy w zasilaniu więc zakładałem ładowanie z sieci.
    P.G.