  • 31. Data: 2015-11-15 12:56:27
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 15.11.2015 12:30, Zbych wrote:

    > Sprzętowy stos przeszkadza w przełączaniu wątków.
    > Ile jest zestawów "shadow registers"? Po jednym dla każdego wektora
    > przerwania? Bo dokumentacja microchipa jest jakoś skąpa w tym zakresie.

    Znalazłem odpowiedź, zestaw jest jeden:
    Shadow registers can only be used with high priority interrupts - If low
    priority interrupt uses shadow registers, then can be overwritten by
    high priority interrupt

    Czyli znowu zrobili to tak, żeby było upierdliwie.

  • 32. Data: 2015-11-15 13:17:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 12:30:49 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > Sprzętowy stos przeszkadza w przełączaniu wątków.

    Bosh, jakie wątki, mówimy o prostej 8 bitowej architekturze.

    > 8-bitowy procek nie oznacza 8-bitowej przestrzeni adresowej. Skąd
    ten
    > pomysł?

    Wow, Atmega ma 16 bitowe rejestry ogólnego przeznaczenia (nie chodzi
    o rejestr PC)?

    > Normalnie, adres jest 16-bitowy (albo dłuższy).

    Pytanie jak wyżej.

    > PICC-18 allows RAM objects of any size to be declared, though some
    > limitations exist that require balancing objects between C source
    files
    > in certain cases. C18 does not support RAM objects larger than 256
    bytes
    > by default; creating such objects requires editing linker control
    files
    > and adding pragmas to the C source which include hard-coded
    variable
    > addresses. These objects can only be accessed through pointers, not
    > directly.

    Moment, domyślnie przyjąłem, że mówisz o dużych tablicach we flash,
    bo jeśli ktoś chce używać duże tablice w ram na tak małym mcu, to
    przepraszam ale wybrał złe narządzie do realizacji swoich celów (co
    jest nagminne).
    Fakt, w przypadku ram jest tak jak opisujesz, natomiast nie widzę w
    tym problemu o ile nie próbuje się wykorzystywać niekompatybilnego z
    tym kodu.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-11-15 13:20:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 12:56:27 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    by
    > high priority interrupt
    > Czyli znowu zrobili to tak, żeby było upierdliwie.

    Priorytety w tak prostych mcu to tylko kwiatek do korzucha. Nigdy
    nie miałem powodu ich używania, a jeśli bym miał użyłbym 32 bitowego
    procka a nie bawiłbym się w furmanki na sterydach.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2015-11-15 13:40:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 13:20:34 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > nie miałem powodu ich używania, a jeśli bym miał użyłbym 32 bitowego
    > procka a nie bawiłbym się w furmanki na sterydach.

    Ale w takim procku mialbys jeszcze wiecej rejestrow do zapamietania
    :-)
    Albo podobny zestaw shadow :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-11-15 14:11:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    [..]
> [...]
    > jeśli ktoś chce używać duże tablice w ram na tak małym mcu, to
    > przepraszam ale wybrał złe narządzie do realizacji swoich celów (co

    Dlaczego złe narzędzie? Jeśli mam w kości dostępny 1 czy 2kB to chcę
    mieć swobodę jego użycia a nie ograniczenia.
    Dostałem w prezencie szynę nowych PICów (16F877), ucieszyłem się
    kombinując co ja z nich nie wystrugam, ale jak zacząłem się wgryzać w
    temat to mi się odechciało po napisaniu może 1/10 kodu, wcześniej
    robiłem na *51, teraz dostałem trochę atmeg, już widzę że to będzie to,
    właśnie strugam do nich prymitywny programator.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 36. Data: 2015-11-15 14:17:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 13:11:29 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Dostałem w prezencie szynę nowych PICów (16F877), ucieszyłem się

    Daj sobie spokój z 16F.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2015-11-15 14:19:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 13:40:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale w takim procku mialbys jeszcze wiecej rejestrow do zapamietania
    > :-)
    > Albo podobny zestaw shadow :-)

    Argument typu "a Porshe więcej pali".
    Nic nie muszę pamiętać, to problem kompilatora.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2015-11-15 16:18:03
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 15.11.2015 13:17, Marek wrote:

    > Bosh, jakie wątki, mówimy o prostej 8 bitowej architekturze.

    Na tak, przecież przełączanie wątków można robić na minimum na
    16-bitach, sorry zapomniałem. Dobrze, że w innych firmach o tej zasadzie
    nie słyszeli.

    > ten
    >
    > Wow, Atmega ma 16 bitowe rejestry ogólnego przeznaczenia (nie chodzi o
    > rejestr PC)?

    A co ma długość rejestrów do możliwości _liniowego_ adresowania?
    8080 to potrafił, Z80 to potrafił, ale widać geniusze z microchipa na to
    nie wpadli. Za to nie przeszkodziło im to opatentować mikrokontrolery,
    które mają mniej nóżek niż bitów.

> [...]
    > jeśli ktoś chce używać duże tablice w ram na tak małym mcu, to
    > przepraszam ale wybrał złe narządzie do realizacji swoich celów (co

    Czyli mam uC z 4kB RAMu na pokładzie i zrobienie w nim "wielkiej"
    tablicy przekraczającej 256B to przegięcie? Dobrze się czujesz?

  • 39. Data: 2015-11-15 16:54:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 13:20, Marek pisze:
> [...]
    > miałem powodu ich używania, a jeśli bym miał użyłbym 32 bitowego procka
    > a nie bawiłbym się w furmanki na sterydach.

    Bez przesady, piorytety to jest właśnie to czego mi brakuje w avr-ach.
    jak masz do obsłużenia więcej niż 2 przerwania to się przydają.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2015-11-15 17:06:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 14:19:36 +0100, Marek napisał(a):

    > Argument typu "a Porshe więcej pali".
    > Nic nie muszę pamiętać, to problem kompilatora.

    I kompilator obsluzy Ci przerwanie szybko i bezpiecznie ...

    J.