  • 1. Data: 2015-11-12 19:06:33
    Temat: Trochę OT pistolet do kleju na gorąco
    Od: Tester <n...@v...pl>

    Witam. Znajomy przyniósł mi taki pistolet kupiony za parę złotych, żeby
    zmniejszyć mu moc, bo bez naciskania spustu klej lał się strumieniem. Z
    ciekawości zmierzyłem opór. Na zimno około 1,6 kohm, co zgadza się z
    mocą. Po nagrzaniu opór spada do 200 ohm, według mnie to zupełny
    idiotyzm i taki pistolet rzeczywiście jest niebezpieczny dla
    użytkownika. Może grzałki używane w nich mają takie właściwości? Pytam z
    czystej ciekawości, czy ktoś coś wie w tym temacie, bo pistolet juz
    powędrował na śmietnik.
    Tester

  • 2. Data: 2015-11-12 19:30:30
    Temat: Re: Trochę OT pistolet do kleju na gorąco
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tester" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >to zupełny idiotyzm i taki pistolet rzeczywiście jest niebezpieczny
    >dla użytkownika. Może grzałki używane w nich mają takie właściwości?

    Jesli jest tam "grzalka ceramiczna" to kto wie - moze i ma.
    A one teraz czesto uzywane, bo to tansze od drutowej :-)

    Ale ona powinna byc PTC ... a moze i jest, tylko na poczatku jest
    NTC, ewentualnie zdazyla troche ostygnac zanim zmierzyles.

    https://www.youtube.com/watch?v=pN4KPObZqXY
    http://www.narzedzianonstop.pl/elektronarzedzia/pist
    olety-do-kleju-i-kleje/p,pistolet-do-kleju-11mm-krot
    ki-czas-rozgrzewania-stanley-stht6-70417,35311.html

    120W ... no powinna miec ~400 ohm.

    P.S. a moze Chinczyki sie pomylily, do pistoletu na 120V zamontowali
    nie ta wtyczke co trzeba, a potem towar trafil do Polski za dolara od
    sztuki ?

    J.

  • 3. Data: 2015-11-12 19:42:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 19:30, J.F. pisze:
    > Może grzałki używane w nich mają takie właściwości?
    Kiedyś rozebrałem uszkodzony pistolet. Jako grzałka był
    kilkucentymetrowy przewód grzejny.
    Z wyglądu jak te płaskie samoregulujące.

    Robert

  • 4. Data: 2015-11-12 20:14:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedz mu ze zepsuty i żeby nowy kupił. Przy cenach pistoletów do klejenia nie warto
    ich podnosić jak upadna.

  • 5. Data: 2015-11-12 21:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Kiedyś rozebrałem uszkodzony pistolet. Jako grzałka był
    >kilkucentymetrowy przewód grzejny.

    To strasznie cienki musial byc, bo jak rozumiem my tu o o 500-1000
    ohm ...

    J.