  • Data: 2016-10-24 21:44:45
    Temat: Re: Prowadzenie masy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-10-24 o 21:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Jest napiecie, to zazwyczaj i prad chce plynac.
    >
    > Ja np robie soft start i chce puscic niewielki prad z koncowki polokresu.
    > Powiedzmy od 150 stopnia. Przy 180 + przesuniecie fazy prad sam wygasnie.
    >
    > No i tak analizuje ... jesli chce to puscic tylko przez dwie fazy
    > silnika, to moge, tylko musze dwa tyrystory odpalic te 30 stopni przed
    > przejsciem napiecia miedzyfazowego przez zero.
    >
    > Jesli jednak chcialbym zasilac tez trzecia faze, to sie robi klopot - bo
    > prawdopodobnie dlugo jeszcze tyrystory sie nie wylacza.

> [...]

    Ten schemat w Wikipedii moim zdaniem jest bez sensu. Generalnie, ja
    widzę cyklokonwerter starego typu tak:

    masz matrycę 3x3 - 3 fazy wejściowe i 3 wyjściowe. Na każdym
    skrzyżowaniu instalujesz antyrównolegle dwa tyrystory. Przy określonym
    kącie odpalasz parę: plusowy z jednej fazy zasilającej, minusowy z
    drugiej fazy zasilającej. Dopóki prąd w tym kierunku płynie, one
    pozostają otwarte, potem się zamkną. I to wszystko. W takim układzie
    cyklokonwerter może tylko zmniejszać częstotliwość, bo on nie ma
    możliwości przerwania prądu w trakcie.