    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prowadzenie ścieżki zasilania
    Date: Fri, 11 Apr 2014 11:20:24 +0200

    news:li735k$cnp$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Pewnie pytam o sprawę oczywistą, ale wolę się upewnić.
    > Jak wiadomo zasada przy prowadzeniu zasilania jest taka, że poszczególne
    > ścieżki powinny stanowić odgałęzienia zbiegające się w jednym punkcie.
    > Powinno się unikać prowadzenia jednej, długiej ścieżki, która łączyłaby
    > wyjście VCC wszystkich układów.

    Według mnie mylisz się uważając, że jest taka zasada, szczególnie w
    odniesieniu do układów cyfrowych.
    Wiele współczesnych płytek ma po prostu jedną warstwę GND, a drugą VCC i
    nikt nie kombinuje aby to VCC przerobić na połączenie gwieździste.

    Ważniejsze jest aby każdy pin VCC scalaka był jak najkrótszą drogą
    zblokowany kondensatorem (np. 100nF) do GND tego samego scalaka. A jeśli GND
    ma postać całej płaszczyzny to po prostu od razu do GND.

    Jeśli jakiś scalak może być szczególnie silnym źródłem zakłóceń na VCC lub
    być szczególnie wrażliwy to można jego nóżkę VCC połączyć z VCC koralikiem
    ferrytowym (oczywiście 100nF po stronie tego scalaka, a nie po drugiej
    stronie koralika).

    A gdzie są podwieszone rezystory to już kompletnie bez znaczenia.
    P.G.