    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeciążalność MOSFETów i triaków
    Date: Wed, 4 Oct 2017 00:56:36 +0200

    J.F. wrote:

    BTA16-800CWRG

    > Czajnik to tylko 10A, odpowiedni mosfet sie nawet nie wylutuje :-)

    Na triaka wystarczyło. Oczywiście miał celowo ograniczone
    warunki chłodzenia, bo chciałem zasymulować scenariusz najgorszy,
    no i udało, wylutował się.

    > Triak TO-220 czy jakis SMD ?

    Ten od czajnika to był T1635: SMD w D2PACKu, czyli w sumie
    TO-220 bez nóżek. "Wybuchowe" THT, BTA16-800CWRG. W środku
    obu dokładnie ten sam chip, to są tylko warianty montażowe.
    Śmiertelność 4:1 dla MOSFETów.

    > Olowiowa sie topi przy 181C, w zasadzie krzem ma prawo przetrwac.

    Standardowa ołowiowa.

    > Ale od krzemu do nozek kawalek drogi, to krzem mial ponad 200C ...
    > dyfuzja wiecej wymaga, ale epoksyd powinien troche posmierdziec.

    A ja nie twierdzę, że on był potem ładny, napisy stracił. ;-P
    Ale elektrycznie bez większego zarzutu.

    > W takim TO-220 mysle, ze podobny. Ale jakies roznice moga byc, jesli
    > triak na 10A a mosfet na 50A.
    > Albo i nie ma :-)

    SPP20N60C3. Ale tak sobie myślę, że nie mam pewności, czy
    nie ulepszony przez Chińczyków. To by trochę tłumaczyło. :-/
    Z drugiej strony, popatrz na SOAR: MOSFETowi nawet 100A nie
    sięga, a i to przez mikrosekundę. Triakowi dają 160A przez
    20ms, więc jednak może nie Chińczycy, tylko jakaś ciekawa fizyka.

    > A jak wyzwalane ? dodales uklad wlaczajacy w maksimum napiecia sieciowego ?

    Prostacko, przełącznikiem ręcznym. Zdałem się na statystykę,
    w złą karmę MOSFETów nie wierzę. Co do zasady masz oczywiście
    rację, ale test był na szybko.

    Pozdrawiam, Piotr