  • Data: 2017-04-25 11:30:50
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-25 o 00:33, Pawel pisze:
    > Jezeli chodzi ci o gniazdko do plyty, to jest to kwadratowe gniazdko z 5
    > kablami (z tego co pamietam) w srodku, z czego 3 sa pod napieciem (z
    > tegi ci pamietam).

    Przed chwilą obok zapytałem, a tu widzę już jest odpowiedź.
    Łącząc tę informację z tym co napisałeś w pierwszym pytaniu wychodzi mi,
    że masz:
    - podłączenie 3 fazowe dla płyty i piekarnika,
    - osobne jednofazowe na całą resztę.

    Nie zgadzało mi się, że na początku pisałeś o 3 obwodach.

    Jeden obwód zabezpieczony 16A na całą resztę według mnie to za mało.
    Powinieneś liczyć tak 16A*230V=3,68kW. Jeśli obciążenie obwodu
    przekroczy te 3,68kW to bezpiecznik ma prawo zadziałać.

    Weź maksymalne moce wszystkich obciążeń i tak je pogrupuj, aby w każdym
    zestawie jednocześnie włączone nigdy nie przekroczyły 3,68kW i wyjdzie
    Ci, czy potrzebujesz dodać jeszcze jeden obwód, czy może 2.

    Możesz jeszcze poszukać jakie są moce np. ekspresu do kawy, tostera i
    zastanowić się gdzie tego typu rzeczy planujesz podłączyć.

    > Moja plyta, to konkretnie model Electrolux ehi6540fok
    > http://www.electrolux.pl/kitchen/cooking/hobs/induct
    ion-hob/ehi6540fok/

    > A powiedz mi jedna rzecz. Czemu akurat do plyty daja takie dziwaczne
    > gniazdka i to na dodatek z tymi 5 kablami? Do tej pory myslalem, ze te 5
    > kabli podlacza sie do plyty, a z tego co slysze, to wyglada jakby tu
    > chodzilo o mozliwosc podpiecia plyty i piekarnika do takiego jednego
    > gniazdka, albo jednej kuchenki (plyta indukcyhjna + piekarnik elektryczny)

    Wolnostojąca kuchenka lub płyta+piekarnik to największe obciążenie w
    kuchni (razem ponad 10kW) dlatego tam doprowadza się tzw. "siłę" czyli
    połączenie 3 fazowe.
    Każde inne urządzenie to zaledwie mała część tego więc do żadnego innego
    nie ma sensu doprowadzać "siły". Gdyby ktoś zaczął produkować super
    szybkie stacjonarne czajniki o mocy 10kW to do takiego czajnika też
    doprowadzane byłyby 3 fazy - drugie takie 5 pinowe gniazdko.

    > Na osobne podpiecie zmywarki, to sie juz zdecydowalem, a co do kolejnego
    > obwodu do czajnika i mikrofali, to pewnie tez sie zdecyduje, choc
    > jeszcze mysle nad tym.
    > Jedynie troche mnie martwi brak mozliwosc ewentualnego dolozenia
    > kolejnego obwodu w przyszlosci, jak teraz wykorzystam wszystkie wolne
    > punkty w skrzynce z bezpiecznikami.

    Spokojnie. Nie będzie źle. Unia ogranicza moce wszystkiego - może za
    jakiś czas nie kupi się czajnika 2kW a góra 600W :)
    P.G.