  • 1. Data: 2017-04-24 21:01:06
    Temat: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Mam takie pytanie. Nie jest to zwiazane z elektronika, ale zapewne
    bedziecie w stanie odpowiedziec :).

    Jest sobie kuchnia w nowym budownictwie.

    Z tego co wiem, sa w niej 3 obwody.
    1. piekarnik
    2. plyta inducyjna (podlaczenie 3-fazowe, czy jak to sie zwie)
    3. cala reszta, czyli
    - lodowka
    - mikrofala
    - czzajnik elektryczny
    - zmywarka
    - okap (sprzed kilku lat, wiec pewnie nie jest zbyt energooszczedny)
    - punkty swietlne w suficie
    - dodatkowe rzeczy podlaczane jak potrzeba, czyli robot itp

    Z tego cop pamietam, zadne z urzadzen nie jest z tej najlepszej klasy
    energetycznej, wiec pradu troche ciagna. Moge podac modele urzadzen w
    razie czego.

    Elektryk stwierdzil, ze ten trzeci obwod bedzie wywalal korki, glownie
    przez zmywarke i zaproponowal podciagniecie osobnego obwodu do zmywarki
    i ewentualnie dla pewnosci kolejnego obwodu do gniazdka do ktorego
    bedzie podlaczony czajnik (czajnik najblizej zmywarki, wiec nie trzeba
    duzo kluc, a odciazy mikrofale i reszte urzadzen w razie czego)

    Czy to mozliwe, ze takie obciazzenie moze wywalic korki? a jesli tak, to
    czy jest sens ciagnac dodatkowy obwod do czajnika i ewentualnie
    mikrofali (polaczone sa kablem, wiec nie trzeba kluc).

    Pozdrawiam
    PAweł

  • 2. Data: 2017-04-24 21:03:59
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.04.2017 o 21:01, Pawel pisze:
> [...]
    > czy jest sens ciagnac dodatkowy obwod do czajnika i ewentualnie
    > mikrofali (polaczone sa kablem, wiec nie trzeba kluc).

    KLUC TO MOZESZ ZONE W TYLEK.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2017-04-24 21:29:15
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:01, Pawel pisze:

    > Z tego cop pamietam, zadne z urzadzen nie jest z tej najlepszej klasy
    > energetycznej, wiec pradu troche ciagna. Moge podac modele urzadzen w
    > razie czego.

    Ja bym zaczął od spisania mocy z tabliczek znamionowych i obliczenia
    maksymalnej mocy pobieranej na każdej fazie. Może się okazać że np.
    wystarczy przenieść czajnik pod obwód z piekarnikiem i pobór mocy na
    każdej fazie będzie jako-tako wyrównany i zaoszczędzi się na rozkuwaniu
    ścian.
    Ewentualnie kiedyś był temat o grzaniu wody i przełączniku
    priorytetowym, ale wtedy np. w czasie pieczenia ciasta nie będzie herbaty.
    Piotrek

  • 4. Data: 2017-04-24 21:56:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]

    > Z tego co wiem, sa w niej 3 obwody.
    > 1. piekarnik
    > 2. plyta inducyjna (podlaczenie 3-fazowe, czy jak to sie zwie)

    Co to znaczy 3 obwody?

    osobne zabezpieczenie nadmiarowo-prądowe do każdego z 3 punktów, czy
    jedno zabezpieczenie na każdy z osobna?

    Jak to drugie, to:
    Płyta indukcyjna i tak z 2 faz idzie więc 1 i 2 faza pod płytę, 3 pod
    piekarnik i resztę. Najwyżej właśnie wywali korki jak jednocześnie
    odpalisz trzy z tych rzeczy (przy zabezpieczeniu 16A): piekarnik,
    mikrofala, czajnik, zmywarka.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2017-04-24 21:59:56
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 24.04.2017 o 21:29, Piotr Dmochowski pisze:

> [...]
    > Ewentualnie kiedyś był temat o grzaniu wody i przełączniku
    > priorytetowym, ale wtedy np. w czasie pieczenia ciasta nie będzie herbaty.
    Problem w tym, ze kuchnia jest juz zrobiona, pomalowana i taka
    niespodzianka wyszla przypadkiem w trakcie montazu mebli. Obwod z
    piekarnikiem jest na samym koncu kuchni(tam juz meble sa skrecone, a
    gniazdko jest w szafce - nie bedzie dostepu z poziomu blatu), a zmywarka
    i czajnik beda prawie przy samym wejscciu do kuchni (meble jeszcze nie
    sa skrecone). Gniazdka do mikrofali i czajnika beda nad blatem.

    Co do poboru pradu, to w tej chwili nie mam mozliwosci, zeby spisac z
    tabliczek, wiec jedynie moge podac to co pisze w necie. Sprobuje cos
    znalezc i napisac w nastepnym poscie.
    Tak na szybko jak widzialem, to plyta podobno ciagnie 7400W (Taie cos
    pisze na stronie -> Całkowity pobór mocy [W]:7400)

  • 6. Data: 2017-04-24 22:19:11
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 24.04.2017 o 21:56, Irokez pisze:

    > Co to znaczy 3 obwody?
    >
    > osobne zabezpieczenie nadmiarowo-prądowe do każdego z 3 punktów, czy
    > jedno zabezpieczenie na każdy z osobna?

    Tak mowil elektryk. Z tego co rozumiem, to jest osobne podlaczenia w
    szafce nad drzwiami wejsciowymi do mieszkania. Osobne podlaczenie ma
    plyta, osobne piekarnik i osobne na cala reszte.

> [...]
    > korki jak jednocześnie odpalisz trzy z tych rzeczy (przy
    > zabezpieczeniu 16A): piekarnik, mikrofala, czajnik, zmywarka.

    Z tego co zerknalem kiedys do instrukcji plyty, to plyte mozna podlaczyc
    do 2,
    jak i 3 faz, a kiedys w necie czytalem, ze jak sie podlaczy tylko dwie
    fazy, to podobno plyta nie bedzie mogla wykorzystac w pelni swoich
    mozliwosci. Nie wiem ile w tym prawdy.

    Co do wywalania korkow, to poki jeszcze nie ma mebli, to wolalbym
    wlasnie zrobic tak, zeby nie wywalalo mi w przyszlosci. Jak bedzie
    trzeba zrobic dziure na kabel, to jakos to przezyje, ale jakb trzeba
    bylo kiedys robic dziury i rozbierac meble, to juz bym nie byl z tego
    powodu zadowolony.

  • 7. Data: 2017-04-24 22:38:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Z tego co wiem, sa w niej 3 obwody.
    >1. piekarnik
    >2. plyta inducyjna (podlaczenie 3-fazowe, czy jak to sie zwie)

    Uwazaj - to jest dwufazowe. a na trzeciej piekarnik.

    No chyba, ze jeszcze inaczej zrobili.

    >3. cala reszta, czyli
    > lodowka
    >- mikrofala
    >- czzajnik elektryczny
    >- zmywarka
    >- okap (sprzed kilku lat, wiec pewnie nie jest zbyt energooszczedny)

    Grosze, co on moze miec - 200W ?

> [...]
    >do ktorego bedzie podlaczony czajnik (czajnik najblizej zmywarki,
    >wiec nie trzeba duzo kluc, a odciazy mikrofale i reszte urzadzen w

    Zalezy o co mu chodzi. Roznicowka, czy przeciazenie ?

    1kW zmywarki+1kW mikrofali + 2kW czajnika istotnie moze przeciazyc 1
    faze - o ile wszystko bedzie naraz wlaczone.

    Ale przez pare minut powinny kable i bezpiecznik 16A wytrzymac - a
    potem czajnik sie wylaczy.

    J.

  • 8. Data: 2017-04-24 23:19:37
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    > Ewentualnie kiedyś był temat o grzaniu wody i przełączniku
    > priorytetowym, ale wtedy np. w czasie pieczenia ciasta nie będzie herbaty.

    W instrukcji do piekarnika pisze cos takiego:
    Górna grzałka 1100 W
    Dolna grzałka 1100 W
    Termoobieg (górny / dolny) 1200 W / 1200 W
    Moc wejściowa 230 V, 50 Hz, 3650 W

    plyta indukcyjna:
    Całkowity pobór mocy [W]:7400

    W okapie takie cos znalazlem:
    Moc silnika pochłaniana: 1x230W
    Lampy: 2x20W

    Lodowka:
    Jedyna informacje jaka znalazlem, to ze ciagnie 253 kWat/rok

    Zmywarka:
    użycie energii w programie Eco 50: 0.75 kWh - Pewnie trzeba liczyc ponad
    1000 W w jakims normalnym programie
    Dodatkowo taki cos jeszcze pisze:
    Moc przyłączeniowa (W) 2400 W
    Natężenie (A) 10 A
    Napięcie (V) 220-240 V
    Częstotliwość (Hz) 50; 60 Hz

    Mikrofali i czajnika jeszcze niema, wiec nie wiem ile moze ciagnac.

    Mam nadzieje, ze te informacje wystarcza do udzielenia wlasciwej rady,
    ale z tego co widzialem jedna odpowiedz, to najwyrazniej trzeba
    pociagnac osobny obwod minimum do zmywarki.

    Pytanie tylko, czy jakby sie wlaczylo jednoczesnie mikrofale, czajnik i
    akurat w tym czasie lodowka sie zalaczyla, to czy by korki wywalalo. Ma
    ktos takie urzadzzenia? Jak sie to sprawuje.

  • 9. Data: 2017-04-24 23:28:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 23:19, Pawel pisze:

> [...]
    > Lampy: 2x20W
    >

    > Lodowka:
    > Jedyna informacje jaka znalazlem, to ze ciagnie 253 kWat/rok

    Raczej kWh/rok

> [...]
    > i akurat w tym czasie lodowka sie zalaczyla, to czy by korki wywalalo.
    > Ma ktos takie urzadzzenia? Jak sie to sprawuje.

    Do kuchni prowadzi się siłę czyli 3 fazy. Pod 2 fazy podłącza się płytę,
    bo one są robione jako 2-fazowe.

    Pod trzecią fazę - piekarnik.

    Do reszty urządzeń o dużym poborze mocy: mikrofala, gniazda (gdzie
    podłączany będzie czajnik), zmywarka - doprowadza się oddzielne obwody,
    każdy z innej fazy.

    Reszta urządzeń jest nieistotna, bo pobiera zbyt małe moce.

  • 10. Data: 2017-04-24 23:51:38
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 24.04.2017 o 23:28, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Do reszty urządzeń o dużym poborze mocy: mikrofala, gniazda (gdzie
    > podłączany będzie czajnik), zmywarka - doprowadza się oddzielne obwody,
    Czyli sugerujesz, zeby pociagnac osobny obwod do zmywarki i kolejny
    obwod do gniazdek do ktorych bedzie podpieta mikrofaala i czajnik, a
    cala reszta, czyli pozostale gniazdka i lodowka do tego ostatniego obwodu.
    Dobrze rozumiem? Wiecej juz i tak nie moge zrobic, bo z tego co mowil
    elektryk, to sa wolne tylko dwa miejsca w tej szafce nad drzwiami.