  • Data: 2017-04-25 11:10:35
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-24 o 22:19, Pawel pisze:

    > Tak mowil elektryk. Z tego co rozumiem, to jest osobne podlaczenia w
    > szafce nad drzwiami wejsciowymi do mieszkania. Osobne podlaczenie ma
    > plyta, osobne piekarnik i osobne na cala reszte.

    Nie wyczaiłem z Twoich wypowiedzi jednej ważnej informacji:
    Czy te 3 fazy do kuchni i piekarnika są osobno od całej reszty, czy te
    inne gniazdka masz podłączane pod poszczególne fazy z tych 3 faz?
    Podłączanie innych pod te trzy fazy byłoby dla mnie dziwne, ale z
    pierwszej Twojej wypowiedzi wynika jakby tak właśnie było a potem nic
    nie przekonało mnie, że tak nie jest.
    Według mnie ważne jest aby to było jasne, chyba, że dla innych już jest
    jasne.

    Aby się przekonać - sprawdź czy masz:
    1. na płytę i piekarnik szeroki potrójny bezpiecznik, a na inne obwody
    osobne bezpieczniki,
    2. na całą kuchnię tylko ten potrójny bezpiecznik,
    3. jakoś inaczej.

    U mnie (mieszkanie budowane 20 lat temu) mam:
    - puszkę z 3 fazami (5 drutów - neutralny, ochronny i 3 fazy) do
    podłączenia kuchenki i na to potrójny bezpiecznik.
    - osobny obwód 1 fazowy (gniazdko z bolcem) do zmywarki + bezpiecznik
    - lodówka i inne to nie pamiętam nawet czy gniazdka w kuchni osobno od
    pokoi.

    > Co do wywalania korkow, to poki jeszcze nie ma mebli, to wolalbym
    > wlasnie zrobic tak, zeby nie wywalalo mi w przyszlosci. Jak bedzie
    > trzeba zrobic dziure na kabel, to jakos to przezyje, ale jakb trzeba
    > bylo kiedys robic dziury i rozbierac meble, to juz bym nie byl z tego
    > powodu zadowolony.

    Słusznie.
    Jak dokładnie wiesz co meble zasłonią to według mnie kabel nie
    koniecznie musi być wkuty w ścianę.
    P.G.