  • 1. Data: 2018-04-08 17:39:12
    Temat: Przeciwpasy w Warszawie
    Od: e-Shrek <e...@w...pl>

    Czesc,
    jeszcze jesienie w mojej okolicy rozpoczelo sie szalenstwo z wyznaczaniem
    przeciwpasow na malych, jednokierunkowych uliczkach. Czasem zupelnie bez sensu.
    Chyba, ze mieli iles kilometrow utworzyc wiec wciskali gdzie sie da po 20m :(

    Mniejsza z tym, jak w swietle przepisow wyglada pierwszenstwo w takim przypadku?

    1. Przypadek 1 - samochod jedzie, a z przeciwka jedzie rower - uliczka waska, po
    bokach parkuja samochody. Kto kogo ma przepuscic?

    2. Wzdluz przeciwpasa jest parking, samochody stoja pod katem. Wyjezdzajac z takiego
    miejsca mam nikle szanase na wypatrzenie roweru. Kto tu ma pierwszenstwo? Generalnie
    samochod sie wlacza do ruchu, wiec rower, ale w takim razie bez drugiej osoby, kotra
    bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

    Zobaczymy co przyniesie lato, ale bedzie ciekawie :/

    E.

  • 2. Data: 2018-04-08 17:43:04
    Temat: Re: Przeciwpasy w Warszawie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-04-08 o 17:39, e-Shrek pisze:

    > 2. Wzdluz przeciwpasa jest parking, samochody stoja pod katem.

    Tam jest:
    1. Znak P z tabliczką parkowanie ukośne?
    2. Znak P z tabliczką parkowanie równoległe, ale zwyczajowo wszyscy
    parkują ukośnie?
    3. Brak znaków, parkowanie na 'braku zakazu'?

    MJ

  • 3. Data: 2018-04-08 18:00:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2018 o 17:39, e-Shrek pisze:
> [...]
    osoby, kotra bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

    1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,
    2- rowerant.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-04-08 18:29:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Apr 2018 08:39:12 -0700 (PDT), e-Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. Przypadek 1 - samochod jedzie, a z przeciwka jedzie rower - uliczka waska, po
    bokach parkuja samochody. Kto kogo ma przepuscic?

    Ten który przekracza oś jezdni (czyli samochód, bo rower jadący możliwie
    blisko swojej prawej, mieści się za osią jezdni swobodnie)

> [...]
    osoby, kotra bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

    No to akurat zupełnie normalne - cofając bez widoczności zawsze masz
    obowiązek zapewnić sobie pomoc innej osoby.

  • 5. Data: 2018-04-09 23:30:38
    Od: e...@w...pl

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 17:43:15 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > parkują ukośnie?
    > 3. Brak znaków, parkowanie na 'braku zakazu'?

    Tak, parkowanie ukosne, zgodnie ze znakiem.

    E.

  • 6. Data: 2018-04-09 23:31:36
    Od: e...@w...pl

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:00:22 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    osoby, kotra bedzie kierowala "ruchem" nie da sie bezpieczenie wyjechac :(

    > 1 - jak rower mieści się na sowim pasie, to rowerant,

    Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie
    (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

    Pozdr,
    E.

  • 7. Data: 2018-04-09 23:34:47
    Od: e...@w...pl

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2018 18:29:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > Ten który przekracza oś jezdni (czyli samochód, bo rower jadący możliwie
    > blisko swojej prawej, mieści się za osią jezdni swobodnie)

    Jaks os jezdni? :) Waska jednokierunkowa. Na chodnik ma zjechac?

> [...]
    >
    > No to akurat zupełnie normalne - cofając bez widoczności zawsze masz
    > obowiązek zapewnić sobie pomoc innej osoby.

    Jak robia setki ludzi w Waw np codziennie ;) Tak, przepisowo masz racje, ale w realu
    na kazdej ulicy musialby stac jakis dyzurny. Stojac pod katem, zakladajac ze
    spodziewam sie samochodu z okreslonej strony i to tej w ktora lepiej widze +
    obserwuje troche wiekszy obiekt - da sie :)

    A teraz musze uwazac na cos co z zasady gorzej widac i nadjezdzjace pod prad, ze
    strony gdzie widocznosc mam gorsza :(

    E.

  • 8. Data: 2018-04-09 23:49:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 14:34:47 -0700 (PDT), e...@w...pl napisał(a):

> [...]
    bokach parkuja samochody. Kto kogo ma przepuscic?

    > Jaks os jezdni? :) Waska jednokierunkowa. Na chodnik ma zjechac?

    Choćby droga miała pół metra szerokości, to oś jezdni jest w połowie.
    A skoro rowery mogą jechać z przeciwka, to oznacza że nie jest taka do
    końca jednokierunkowa.

> [...]
    >
    > Jak robia setki ludzi w Waw np codziennie ;) Tak, przepisowo masz racje, ale w
    realu na kazdej ulicy musialby stac jakis dyzurny.

    No ale tak właśnie skonstruowane jest prawo - albo sobie radzisz, albo
    Twoja wina.
    Tu głównie chodzi o to że nie jest wytłumaczeniem to, że nie widziałeś bo z
    pozycji kierowcy nic nie było widać, bo obok poparkowali SUVami czy innymi
    busami i nic nie było widać.

    > A teraz musze uwazac na cos co z zasady gorzej widac i nadjezdzjace pod prad, ze
    strony gdzie widocznosc mam gorsza :(

    No takie życie.
    Jak nie trafi Ci się jakiś kretyn z GoPro na czole, który zobaczy w Tobie
    szansę na zaistnienie na YT, no to pewnie powolne wysuwanie się wystarczy
    ;)

  • 9. Data: 2018-04-10 17:59:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.04.2018 o 23:31, e...@w...pl pisze:

    > Shrek, jakim swoim pasie? Pas jest jeden, ja nim jade, a gosc na rowerze sunie
    (zgodnie z przepisami) pod prad. Na chodnik mam wiac? :)

    A nie jest wymalowany kontrapas?

    Shrek

  • 10. Data: 2018-04-10 18:47:49
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 10.04.2018 o 17:59, Shrek pisze:
    > A nie jest wymalowany kontrapas?

    Zwykle nie jest, tylko wlot i wylot, i _czasem_ sierżanty. Nie ma linii
    (ciągłej/przerywanej/w kropki/grzybki). No ale to tak, jak samochody na
    szerokiej jezdni w jednym kierunku* tworzą "pasy wirtualne" mimo że nie
    ma na środku żadnych malunków, i jest to umocowane w przepisach.

    * pierwsze lepsze przykłady z Warszawy - Obozowa w okolicach Janusza,
    Dickensa od Pawińskiego do Grójeckiej
    --
    Alf/red/