  • 1. Data: 2017-08-04 10:19:12
    Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 01:42, Yerine Ictimai pisze:

    > Probuje jeszcze pomyslu: powerbank z przodu, rozebrana tania
    > lampka z przelacznikiem, a zamiast jej czterech diod (polaczonych
    > rownolegle) przylutowany tam ten przewod ktory biegnie wewnatrz
    > ramy az do tylu gdzie by przykrecic rowerowa lampke diodowa na
    > dynamo (bez podtrzymania).
    >
    > Ale takie rozwiazanie ma swoje wady (prawdopodobnie):
    > - na dlugim kabelku powstana straty energii? (przy pomysle samego
    > przelacznika stykowego to bez znaczenia),
    > - potrzeba powerbanku, a tak energia sloneczna wystarczylaby?
    > - wiecej dziwnych kombinowanych przewodow, zamocowan (powerbanku) itp

> [...]

    Nigdy nie rozbierałem takiej lampki. Nie wiem jak są sterowane diody.
    Ponieważ te lampki (nie wiem czy wszystkie) potrafią nieźle działać
    nawet przy bardzo słabych bateriach więc podejrzewam tam jakieś step-up
    źródło prądowe. Być może (bo np. taniej) nie dające prądu DC tylko
    impulsowo. Jak by się takie źródło zachowało jakby mu w szereg z LEDami
    dodać kilka metrów kabla to trzeba by sprawdzić. Nie chodzi o
    rezystancję kabla tylko o jego indukcyjność.

    Podobne kwestie można rozważać jakby przycisk wyciągnąć do przodu. Kilka
    mm ścieżki nie zbiera zakłóceń i przycisk działa jednoznacznie. Ale
    dołożenie 2m kabelka połączonego zapewne bezpośrednio z nogą jakiegoś
    scalaka może zbierać jakieś śmieci i w sposób niekontrolowany przełączać
    lampkę. Nie twierdzę, że tak na pewno będzie, ale że trzeba sobie zdawać
    sprawę, że projektant nie zakładał, że tu będzie miał podłączoną antenę.
    Dawniej temu taki kabelek był mało istotny. Ale obecnie poziom zakłóceń
    jest znacznie wyższy i obecny wszędzie (np. komórki).
    P.G.

  • 2. Data: 2017-08-04 10:56:55
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 10:19, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > dodać kilka metrów kabla to trzeba by sprawdzić. Nie chodzi o
    > rezystancję kabla tylko o jego indukcyjność.

    Nie spotkałem tylnej czerwoną lampki w rozsądnym przedziale cenowym,
    która by miała coś więcej poza kawałkiem krzemu zalanym glutem, czasem
    jakiś kondensator lub rezystor SMD.

    Przetwornice stosuje się w światłach przednich gdzie mamy "ogromne" moce
    i "wysokie" napięcia pracy diody LED.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2017-08-04 11:50:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 10:56, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > jakiś kondensator lub rezystor SMD.
    >
    > Przetwornice stosuje się w światłach przednich gdzie mamy "ogromne" moce

    Przeniosłem obserwacje z zachowania lampek przednich na wszystkie lampki :)
    P.G.